گفتگوی اختصاصی صبح ساحل با مدیر عامل شرکت پدیدآوران امید پارس

قدرت‌نمایی بنادر تحت فشار کرونا



در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا نفس اقتصاد بسیاری از کشورها را به شماره انداخته است به نظر می رسد بنادر هرمزگان به خوبی توانستند این بحران را کنترل کنند. فعالیت شبانه روزی بنادر، توام با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا سبب شد در این شرایط وانفسا چرخ اقتصاد لحظه ای متوقف نشود. شرکت پدید آوران امید پارس یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌های خدمات دریایی و بندری فعال در زمینه ارائه خدمات لجستیکی در بندر شهید رجائی بوده که با پذیرش خطر و ارائه خدمات مطلوب در اوج اپیدمی کرونا توانست نقش تاثیرگذاری در رونق اقتصاد ملی ایفا کند، از این رو و به مناسبت آغاز هفته دریانوردی مصاحبه ای با محمدرضا قائم مقامی، مدیرعامل شرکت پدیدآوران امید پارس جهت ارائه خدمات این شرکت در زمان حساس اپیدمی کرونا در مجتمع بندری شهید رجایی انجام دادیم که در زیر آمده است.

 زمینه فعالیت شرکت پدیدآوران امید پارس در  بندر شهید رجایی چیست ؟

به صورت کلی زمینه فعالیت این شرکت ارائه خدمات بندری، لجستیک،کانتینری و پورت اپراتوری کالاهای متفرقه و فله است. شرکت پدید آوران امید پارس با بهره گیری از نرم افزار های توانمند، انبارها و باراندازهای وسیع و تجهیزات مناسب و تخصصی در تعامل با نیروی انسانی متخصص و امکانات نرم افزاری متعدد دیگر در مجموع، سیستم مکانیزه ای  جهت جابجایی کالا ارائه نموده که موجب تسهیل در امر تخلیه و بارگیری کالاها در بندر شهید رجایی می گردد.

 در شرکت پدید آوران امید پارس چند نفر نیروی کاری بصورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت دارند ؟

نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه بنگاه های اقتصادی بشمار می رود که با اتکاء به تجربیات ، دانش و قابلیت های نیروی انسانی موجود در این شرکت، سرویس دهی مطلوب و در حد استاندارد به مشتریان ارائه می شود. در شرکت پدید آوران امید پارس در حال حاظر، تعداد 700 نفر نیروی کار به صورت مستقیم و تعداد تقریباً 400 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند. 

 در مورد امکانات، تجهیزات این شرکت و پایانه ها و ترمینال های اختصاصی این شرکت توضیح  بفرمایید؟

تجهیزات و امکانات شرکت: شرکت پدیدآوران امید پارس با در اختیار داشتن تجهیزات سبک و سنگین تخصصی و مدرن نظیر؛ کشنده های تربرگ ، کفی داچلانکا، دستگاه RTG (ترانستینر)، چرثقیل بوم خشک با ظرفیت 25 الـی 120 تن، چرثقیل ویژه140 تن با ارتفاع بوم 60 متر که در نوع خود کم نظیر هستند، دستگاه جرثقیل موبایل 500 تن، مکنده غلات، ریچ استاکر، ساید لیفت (ام‌تی استاکر)، لیفتراک با ظرفیت های متفاوت، دستگاه پاورپک، لودر و بیل مکانیکی، جاروب مکانیزه صنعتی به ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان گرامی و صاحبان کالا می پردازد.شایان ذکر است کلیه امور تعمیرات و نگهداری این تجهیزات، توسط تکنیسین های مجرب این شرکت ، در چند مجموعه تعمیرگاهی در همین مجتمع انجام میگیرد. 
ترمینال های اختصاصی: به منظور دستیابی به حداکثر رضایت مندی مشتریان،این  شرکت در مورد راه اندازی دو ترمینال های اختصاصی در بندر شهید رجایی اقدام کرده است که از آنها برای دپو کانتینرهای پر و خالی ، یخچالی  و مواد معدنی استفاده میشود.همچنین انجام عملیات استریپ و استافینگ و نگهداری انواع کالا در انبارهای سر پوشیده و رو باز با به کارگیری مدرن-ترین تجهیزات بندری برای سرویس دهی به مشتریان و صاحبان کالا در زمینه واردات و صادرات و ترانزیت از دیگر خدمات این شرکت است. 
پایانه کانتینری ریلـی:  خدمات لجستیکی به عنوان رکن اصلی توزیع در تمام بنادر و مراکزی که شرکت پدیدآوران امید پارس در آنها فعالیت دارد به طور ویژه مورد توجه قرار داشته است. از این رو با ایجاد پایانه ریلی کانتینری با امکاناتی نظیر سه کیلومتر ریل راه آهن ، انبار مسقف و ارائه خدمات اسنادی در محل ترمینال در کنار بکارگیری تجهیزات مدرن و پیشرفته این امر تسهیل گردیده است.
عملیات پورت اپراتوری ترمینال  فله خشک و ترمینال کالاهای عمومی و متفرقه : انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی، متفرقه و فله یکی از فعالیتهای اصلی این شرکت در مجتمع بندری شهید رجایی را تشکیل می دهد. شرکت پدیدآوران امید پارس با بکارگیری تجهیزات مدرن و پیشرفته عملیات جنرال کارگو، میلیون ها تن کالای عمومی، متقرفه و فله را از کشتی تخلیه و بارگیری نموده و در انبارهای خود نگهداری کرده است.

 حجم تخلیه و بارگیری کالا توسط شرکت پدیدآوران امید پارس به چه میزان بوده است ؟

در جهت تامین زنجیره کالای اساسی و استراتژیک مورد نیاز کشور و با بهرگیری از نیروهای انسانی کارآمد و تجهیزات بروز دریایی و بندری این شرکت در سال 1398 موفق به تخلیه 1.923.000 تن کالا و در سه ماهه نخست سال 1399 موفق به تخلیه 817.107 تن کالای اساسی و استراتژیک کشور گردیده است.

 در دوران حساس کــرونا ، این شرکت چه خدماتی را به استان هرمزگان و کشور داده است ؟

بنادر اولویت اقتصادی کشور هستند و رونق اقتصادی میهن عزیزمان ایران بستگی به فعالیت شبانه‌روزی در این بنادر دارد،از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را به همراه دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار قرار دادیم و با همت و تلاش همکاران ما در شرکت پدید آوران امید پارس، خوشبختانه هیچ یک از فعالیت‌های این شرکت، در این برهه زمانی متوقف نشده و به صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی انجام می‌گردد.در پایان از تلاش های همکاران عزیز در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و همچنین سایر شرکت های خدمات دریایی و بندری فعال در مجتمع بندری شهید رجایی که با نقش آفرینی و پذیرش خطر، به ایفای رسالت اخلاقی و تکالیف انسانی خود در اوج اپیدمی ویروس کرونا، دوشادوش دیگر جهادگران حضوری با صلابت داشتند تقدیر می نمایم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها