در سال 98 رخ داد:

بومی سازی 281 قطعه پالایشگاهی در شرکت پالایش نفت بندرعباس



شرکت پالایش نفت بندرعباس در سال 98 در راستای حمایت از ساخت داخل، 281 قطعه پالایشگاهی را با تکیه بر توان داخلی بومی سازی کرد.

به گزارش صبح ساحل؛ حمایت از توان ساخت داخل در راستای اجرای استراتژیهای داخلی این شرکت همسو با سیاستهای کشور مبنی بر حفظ منابع و صیانت از سرمایه های ملی و اتخاذ روشهای موثر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با هدف ایجاد بهبود در فرآیندهای عملیاتی و استمرار تولید اجرا شده است.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای خودکفایی و بومی سازی قطعات در سال گذشته 281 کالا پالایشگاهی به تعداد کل 14 هزار و 30 قطعه، با حمایت از سازندگان داخلی توانمند، ساخته و مورد تایید قرار گرفت.

مهندس بهرام پور با اشاره به این که بسیاری از اقلام ساخته شده جزء قطعات و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت پالایش نفت است که استمرار تولید را تضمین می کند افزود: حمایت از ساخت قطعات در داخل کشور در سال گذشته موجب صرفه جویی به ارزش بیش از 128 میلیارد ریال گردید.   

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از ساخت و توان داخلی و همچنین استفاده از امکانات و ظرفیتهای پالایشگاه، تاکنون بالغ بر 5 هزار قلم کالا به تعداد 552 هزار عدد برای نخستین بار و بدون نقشه اولیه و با تکیه بر دانش و توان متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس و همچنین تولید کنندگان داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی به خارج کشور، تامین به موقع قطعات و کاهش ریسک های عملیاتی فرآیند تولید، انتقال و بومی سازی فناوری و توسعه دانش فنی، اشتغالزایی با حمایت از شرکتهای داخلی، حمایت از شرکتهای دانش بنیان در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات پالایشگاهی و صرفه جویی اقتصادی از دستاوردهای استراتژی شرکت پالایش نفت بندرعباس در حمایت از توان و ساخت داخل است.

مهندس بهرام پور با اشاره به استقرار واحد پشتیبانی ساخت داخل در پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این اقدام در راستای تسریع در اجرای برنامه های بومی سازی قطعات، با توجه به حجم ورودی داخلی سازی قطعات در این شرکت انجام شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های اجرایی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته برای مدیریت قطعات با نگاه تامین، بومی سازی و ساخت داخل، استفاده از امکانات موجود برای تجمیع خرید ها با اولیت بندی های لازم به شکل قرارداد باز فرآیند ساخت داخل است که از مهمترین اهداف آن حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان توانمند داخلی است.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان داشت: با اجرای این برنامه بسیاری از اطلاعات و مدارک فنی قطعات و تجهیزات تکمیل گردید که موجب تسریع در روند سفارش ساخت و خرید کالا و همچنین دسترسی سازندگان داخلی به اطلاعات فنی دقیق قطعات گردید.

وی شناسایی سازندگان توانمند در استان هرمزگان را از دیگر برنامه های شرکت پالایش نفت بندرعباس عنوان کرد و افزود: برای شناسایی سازندگان هرمزگانی نیز، بازدید از شهرک صنعتی بندرعباس به همراه گروه های تعمیرات، مهندسی، بازرسی فنی و مدیریت کالا پالایشگاه بندرعباس برای استفاده بیشتر از ظرفیتهای موجود در استان در فرآیند بومی سازی قطعات مورد نیاز پالایشگاه برنامه ریزی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها