پیش‌بینی تولید یک میلیارد بچه میگو در جاسک



فرماندار جاسک گفت: این شهرستان با میانگین تولید سالانه یک میلیارد قطعه بچه میگو، ۷۰ درصد نیاز هرمزگان و ۳۵درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

به گزارش صبح ساحل، محمد رادمهر روز چهارشنبه افزود: در سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در این شهرستان تولید شد که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به یک میلیارد برسد.
وی بیان داشت: در یک‌ماه اخیر نیز در مراکز تکثیر و پرورش میگوی شهرستان جاسک ۳۰۰میلیون قطعه بچه میگو تولیدشد که نشان از رشد قابل توجه این آبزی نسبت به همسنجی با سال قبل است.
وی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به نامگذاری سال جهش تولید و توجه دولت و استاندار هرمزگان به افزایش تولید بویژه در حوزه آبزی پروری، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی با بهره برداری کامل سه مرکز جدید و ۲ برابر شدن مراکز تکثیر، پیش بینی می‌شود در سال آینده ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در جاسک تولید شود.
فرماندار جاسک اظهارداشت: تحقق این امر در تولید میگوی سایت‌های پرورش میگوی استان هرمزگان و حتی کشور رشد قابل ملاحظه‌ای بدنبال خواهد داشت.
رادمهر گفت: بچه میگوی جاسک علاوه بر تامین شهرستان های هرمزگان به استان‌های همجوار سیستان بلوچستان و بوشهر و همچنین برخی سایت‌های پرورش میگوی کشور نیز ارسال می‌شود.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها