۶۸۷ کارگر هندی بندرعباس را ترک کردند



۶۸۷ تبعه هند که با یک کشتی نیروی دریایی هند بندر عباس را به مقصد هند ترک کرده بودند صبح امروز وارد بندر وی او سی در ایالت جنوبی تامیل نادو شدند.

به گزارش صبح ساحل، رسانه‌های هند،نیروی دریایی هند در عملیات انسان دوستانه موسوم به "سامودرا ستو"، ۶۸۷ تبعه هندی را از ایران به کشورشان بازگرداند.

به گفته مقامات هندی ، این کشتی که پنجشنبه گذشته از بندر عباس ایران حرکت کرده بود وشامل ماهیگیرانی هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو پروازهای بین المللی در ایران مانده بودند.

این مقام هندی تاکید کرد: انجام این عملیات با همکاری مقامات در ایران و همچنین تلاش‌های نمایندگی‌های هند در این کشور میسر شده است.


ماه گذشته نیز نیروی دریایی هند، ۲۳۳ شهروند هندی را به کشورشان منتقل کرد.

دولت هند بر اساس بخشی از طرح موسوم به " واندی باهارات" عملیات بازگرداندن شهروندان خود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورهای خارجی گرفتار شده‌اند را آغاز کرده است.

این عملیات هم اکنون در مرحله سوم خود قرار دارد. نیروی دریایی هند در کشورهای دیگر نیز عملیات‌های مشابه انجام داده است. دو کشتی این نیرو روز یکشنبه بیش از ۲ هزار و ۸۷۴ شهروند هندی را از دو کشور مالدیو و سریلانکا خارج کرد.

با توجه به داده‌های وزارت امور خارجه هند، تاکنون ۳۶۴ هزار شهروند هندی از کشورهای خارجی به هند منتقل شده‌اند. بیش از ۵۰۰ هزار نفر هندی در کشورهای مختلف در طرح موسوم به "سامودرا سدو" دولت هند ثبت نام کرده و خواهان بازگشت به کشور خود شده‌اند.

دولت هند حدود دو ماه پیش و پس از اعلام قرنطینه سراسری به منظور مقابله با کرونا، تمام پروازهای بین المللی به این کشور را متوقف کرد. این اقدام هزاران شهروند هندی که در خارج از این کشور به سر می‌بردند را گرفتار کرد. این پروازها همچنان از سر گرفته نشده‌اند، اما پروازهای ویژه برای بازگرداندن متقاضیان هندی در حال انجام است.

هند هم اکنون با ثبت بیش از ۵۴۹ هزار مورد ابتلا به کرونا، در جایگاه چهارم جهان از نظر تعداد آمار ابتلا به این بیمار قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها