محل شهادت ۲۹۰ مسافر ایرباس در خلیج فارس گلباران شد



شهادتگاه ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس که ۱۲ تیر سال ۶۷ از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت ۲ موشک به شهادت رسیدند؛ در سی‌ودومین سالگرد این حادثه دردناک صبح پنج‌شنبه با حضور شماری از مسوولان و خانواده‌های شهدا در آب‌های خلیج فارس گلباران شد.

به گزارش صبح ساحل، در این مراسم پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌کنندگان با نثار شاخه‌های گل محل شهادت ۲۹۰ مسافر در حوالی تنگه هرمز و هنگام در آب‌های استان هرمزگان را به یاد آنان گلباران کردند.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ، همتی استاندار هرمزگان و شماری ازخانواده های شهدا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به هنگام گلباران محل شهادت این عزیزان بار دیگر فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و این جنایت جنگی و ضد بشری آمریکا را محکوم کردند.

۱۲ تیر سال ۶۷ یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت.

صبح‌گاه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷؛ روزی که ویلیام راجرز، ناخدای ناو وینسنس با شلیک دو موشک، هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های خلیج‌فارس سرنگون کرد و باعث کشته شدن ۲۹۸ مسافر آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند، در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که همگی کشته شدند.

پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر یک پرواز غیرنظامی بود که پرواز خود را از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شروع کرد و به پرواز خود در مسیری عادی ادامه داد تا اینکه هفت دقیقه بعد از پرواز توسط یک موشک پرتاب شده از سوی ناو وینسس آمریکا در آب‌های خلیج فارس که آمریکا سال‌های سال به ‌بهانه‌های واهی وارد این منطقه است، مورد اصابت قرار گرفت

منتشر شده: 1
محمود
۱۲ تیر ۱۳۹۹
واقعا لعنت لعنت لعنت بر قاتلانی که هواپیمای مسافربری رو تشخیص ندادن
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها