سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان:

با تولید 50 هزارتن ماهی در قفس، بیش‌از 3هزار نفر اشتغال در استان ایجاد می‌شود



سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان در بازدید از مرکز نرسری بچه ماهی تازه تاسیس سایت پرورش ماهی در دریای نیکسا گفت: این مرکز نرسری باتوجه به سرمایه گذاری صورت گرفته برای ورود به چرخه تولید نیازمند حمایت های ویژه برای واردات بچه ماهی است.

به گزارش صبح ساحل،عبدالرسول دریایی با اشاره به محدودیت منابع خشکی در تامین پروتئین سبد غذایی و همچنین پیش بيني تبدیل آبزی پروری به یکی از محورهای تامین پروتئین در آینده ایی نزدیک گفت: تاکنون گام های خوبی در کشور با پیشگامی هرمزگان در مسیر آبزی پروری به ویژه پرورش میگو و پروش ماهی در دریا برداشته شده است که تداوم این مسیر نیازمند حمایت ویژه است.وی تاکید کرد استان هرمزگان با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن ماهی در دریا تا پایان برنامه ششم توسعه نقش مهمی در صنعت آبزی پروری کشور خواهد داشت که در حال حاضر نیازمند حمایت های ویژه مانند سایر بخش های کشاورزی ، آبخیزداری ، آبیاری قطره ای و .... نیازمند تخصیص یارانه است.

دریایی افزود: براي تحقق توليد ٥٠ هزار تن ماهی در دریای استان هرمزگان به ١٢٥ ميليون بچه ماهي ٣٠ گرمي نیاز است كه در حال حاضر تامين آن از طريق توليد در كشور امكانپذير نيست و تنها راه تحقق آن رسيدن به خودكفايي كامل طی یک بازه زمانی سه تا پنج ساله و با حمايتهاي ويژه دولت شامل تخصيص ارز دولتي و يا تامین ٥٠ تا۶۰ درصد هزينه بچه ماهي به مدت 3 تا ٥ سال به صورت يارانه است.وی افزود: تحقق تولید 50 هزارتن ماهی در قفس در استان هرمزگان برای بالغ بر سه هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که این خود رونق اقتصادی استان را به دنبال دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مركز نرسري نيكسا از ظرفیت ١٠ ميليون قطعه بچه ماهی در سال برخوردار است گفت: خوشبختانه در این سایت پیشرفته پرورش ماهی در دریا، ساخت هچري ماهیان دریایی نیز آغاز شده است كه تا راه اندازي كامل چرخه توليد بچه ماهي به سه سال زمان نياز دارد. لذا تا خودکفایی کامل حمایت ویژه از کلیه حرفه های زیرمجموعه صنعت پرورش ماهی در دریا در استان ضروری است.دریایی حمایت از این طرح را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید خواند و گفت: تحقق جهش تولید، تولید پایدار، اشتغال زایی و رونق اقتصادی بدون شک از دست آوردهای حمایت از این صنعت خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها