نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در روستاها/ استمداد از مردم برای کمک به کادر درمان در امور خدماتی



رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از گروه‌های مردمی تقاضا داریم که به کمک کادر درمانی در بخش‌های خدماتی بیایند و در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به بیماران کرونا در بیمارستان‌ها ارائه کنیم. 

  

به گزارش صبح ساحل، حسین فرشیدی امشب در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با تقدیر از جمعی از روحانیون و طلبه‌ها در کمک به کادر درمان در چند ماه اخیر در زمینه ارائه خدمات در بخش‌های کرونا، اظهار کرد: فراخوان داریم که گروه‌های مردمی به کمک بخش درمان بخصوص در زمینه خدماتی بیایند و هر فردی از هر اداره‌ای بخصوص از معلمان عزیز تقاضا داریم که در این شرایط به ما کمک کنند.

وی افزود: کم شدن آمارها در برخی از روزها بخصوص در زمینه تعداد فوتی‌ها نباید جامعه ما را فریب بدهد که شرایط رو به بهبود است بلکه در روزهای اخیر شمار افراد بستری‌شده بدحال در هرمزگان رو به افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین با اشاره به روند نگران‌کننده افزایش مبتلایان به کرونا در روستاها و افزایش مراجعه روستاییان به مراکز درمانی و بیمارستانی در استان، خاطرنشان کرد: بیماران بدحال افزایش بیشتری یافته‌اند و اگر چه بیماران سرپایی کاهش دارند اما روزانه موارد حاد ما رو به افزایش است که نیاز به خدمات تخصصی بیشتری دارند.

دکتر فرشیدی با تصریح بر این که تأکید ما عدم سفر مردم به مناطق روستایی است، گفت: متأسفانه در روستاها که شرایط بهتری داشتیم و مبتلایان کمتری وجود داشت و اوضاع مناسب‌تر بود، شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم و دلیل اصلی آن نیز بی‌توجهی به اصول بهداشتی و تردد مستمر به شهرها است که ویروس به روستاها نیز رسیده است و برخی موارد فوتی جدید از روستاها است.

وی اضافه کرد: دو هفته بسیار نگران کننده را در پیش داریم و از مردم تقاضای عاجزانه داریم که با رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک در خارج از منزل و حدالامکان با ماندن در منازل و کاهش ترددها، مانع از شیوع بیشتر کرونا در جامعه شوند.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها