اصلاح ۲ نقطه حادثه خیز در قشم



اصلاح ۲ نقطه حادثه خیز در مسیر مواصلاتی بندر لافت به شهر درگهان با اعتباری بیش از ۴۸ میلیارد ریال در حال انجام است.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم روز شنبه به خبرنگاران گفت: اینطرح تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسین ناصری نژاد ادامه داد: در این طرح، بخشی از مسیر مواصلاتی بندر لافت به شهر درگهان به طول سه کیلومتر و با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین اصلاح تقاطع هم سطح بندر لافت به بندر کاوه نیز به طول ٢.٥ کیلومتر با ۲۰ میلیارد ریال انجام می شود.

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم  افزود: مرحله‌های اصلاح این ۲ نقطه شامل عملیات خاکی(اجرای لایه ساب گرید و گرید) و روسازی(ساب بیس و بیس و آسفالت) از اردیبهشت ماه آغاز شده و پیشبینی می‌شود تا پایان تابستان به اتمام برسد.

به گفته وی، این طرح در راستای مسوولیت سازمان منطقه آزاد قشم برای ارتقا خدمات به ساکنان و گردشگران جزیره قشم اجرا می‌شود.

ناصری نژاد نشان کرد: اصلاح یا حذف نقاط پر حادثه تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارد که سعی می‌شود این امر به صورت علمی و مبتنی بر اصول جهانی و متناسب با اقلیم و شرایط این منطقه انجام شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها