کمبود انسولین در هرمزگان/ علوم پزشکی: برای رفع کمبود دارو با جدیت در تلاش هستیم



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای رفع کمبود انسولین های مورد نیاز بیماران با جدیت تلاش می شود.

به گزارش صبح ساحل، محمد زارعی گفت: انسولین‌های قلمی (نوورپید، لانتوس، توژئو، آپیدرا و لومیر) جزو ارزبر ترین داروهای مصرفی در ایران هستند.

زارعی گفت: به علت شرایط خاص انتقال ارز، گاهی اوقات واردات این داروها دچار وقفه‌هایی می‌گردد و مشکلاتی را برای بیماران عزیز به همراه دارد که به هنگام کسری مقطعی این داروها، در صورت امکان و صلاحدید پزشک معالج، می‌توان از انواع جایگزین آنها به عنوان مثال از آپیدرا به جای نوورپید و یا از توژئو یا لومیر به جای لانتوس استفاده کرد.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی افزود: با پیگیری‌های مداوم سازمان غذا و داروی کشور، در حال حاضر کسری انسولین‌های قلمی طولانی اثر همچون لانتوس، توژئو و لوومیر وجود ندارد و به میزان مناسبی توزیع شده است و هفته آینده نیز توزیع خواهد شد. اما برای تأمین انسولین‌های قلمی کوتاه اثر همچون نوورپید و آپیدرا (چون مصرف بیشتری نسبت به انواع طولانی اثر دارد) متأسفانه از ابتدای امسال مشکلات زیادی به علت تأخیر در واردات دارو، گریبانگیر بیماران عزیز شده است.

وی در ادامه گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به جد پیگیر سهمیه‌های ارسالی کشوری می‌باشد و روزانه با تماسهای مکرر با سازمان غذا و داروی کشور و شرکت‌های توزیع کننده، سعی در رفع کمبودها و توزیع این داروها در استان دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها