مادر باردار، اولین بیمار اورژانسی آمبولانس دریایی جدید هرمز



همزمان با راه اندازی آمبولانس پیشرفته دریایی هرمز، اولین بیمار از این جزیره به بندرعباس اعزام شد.

به گزارش صبح ساحل، نبود آمبولانس دریایی مناسب در گذشته در مسیر جزیره هرمز به بندرعباس در موارد متعددی منجر به از دست رفتن جان مردم این جزیره می‌شد و مشکلات فراوانی برای مردم این جزیره بروز می‌کرد و گاهی مردم هرمز مجبور بودند برای انتقال بیمار بدحال خود از قایق‌های نامناسب استفاده کنند.

وعده‌های مکرر مسؤولان بهداشت و درمان هرمزگان در دوره‌های مختلف آن قدر عملی نشد که بسیاری از مردم دیگر باوری به برقراری این آمبولانس دریایی در مسیر هرمز به بندرعباس نداشتند. این موضوع حتی سایه خود را بر مراسم افتتاح این آمبولانس دریایی نیز بر جای گذاشت و مسؤولان که قبلا چندین نوبت وعده‌هایی در این زمینه داده بودند و عملی نشده بود، این بار بی سر و صدا و در روز جمعه، آمبولانس دریایی این جزیره را بدون حضور رسانه‌ها افتتاح کردند.

به فاصله تنها چند ساعت از افتتاح آمبولانس دریایی هرمز، یک مادر باردار به دلیل مشکلات ناشی از بارداری، اولین بیماری بود که پس از بهره برداری از آمبولانس پیشرفته دریایی هرمز، با این وسیله به بندرعباس انتقال یافت.

میرزاده، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: آمبولانس پیشرفته دریایی جزیره هرمز با قابلیت حمل همزمان ۳ بیمار در شرایط عادی و ۵ بیمار در شرایط اضطراری، به عنوان یک آی،سی،یو سه تخته متحرک در مسیر جزیره هرمز به بندرعباس خدمات انتقال بیماران و مصدومان را انجام خواهد داد.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها