اکران دوباره فیلم «چی‌چکا قصه شب»



فیلم " چی‌چکا قصه شب" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رها فریدی از هفته آینده بار دیگر در گروه هنر و تجربه نیز در سینماهای کشور به اکران درخواهد آمد.

فیلم "چی‌چکا" که به بندرعباسی به معنی "قصه شب" ، مستندی ۹۰ دقیقه‌ای موزیکال و مردم نگار است؛ فیلم روایتگر زندگی پر چالش خنیاگر جنوبی "ابراهیم منصفی" و معرف موسیقی محلی و معاصر بندرعباس است؛ "چی چکا" پنجره‌ای به جنوب ایران باز می‌کند و فرهنگ زندگی، آداب‌ورسوم مردمان این منطقه را به تصویر می‌کشد.

رها فریدی، کارگردان این فیلم پیشتر در گفت و گو با ایسنا،  با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هنرمند تجربی و فیلم‌ساز مستقل است، افزود: ساخت فیلم چی‌چکا از سال ۸۸ شروع شد و داستان آغاز ساخت این فیلم این‌گونه بود که بنده در بندرعباس تحقیقاتی در خصوص موسیقی کرده بودم و این تحقیقات کم‌کم من را به اینجا رساند که چقدر جوان‌های نسل جدید با کارهای ابراهیم منصفی زندگی می‌کنند و حتی بسیاری از هنرمندان نسل جدید کارهایش را باز اجرا می‌کنند و این نشانگر آن است که منصفی هنوز زنده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات من در موسیقی و آرزویم برای ثبت آداب‌ورسوم یکجا جمع شدند و دیدم منصفی بهانه عالی است برای اینکه هم موسیقی هرمزگان هم آداب‌ورسوم آن و هم مفاهیم جالبی که منصفی در خصوص آن‌ها صحبت می‌کند که اتفاقاً امروز در جامعه ما به شنیدن آن نیازمندیم، در این فیلم مطرح شود.

به گزارش صبح ساحل، این فیلم سال گذشته در گروه هنر و تجربه به اکران درآمد و قرار است پس از بازگشایی سینماها این فیلم ۱۷ تیرماه ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان تهران، ۱۹ تیرماه ساعت  ۱۷در پردیس هویزه مشهد، ۱۹ تیرماه ساعت ۱۹در سیتی سنتر اصفهان و ۲۰ تیرماه ساعت ۲۱ در موزه سینما تهران به اکران دربیاید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها