دو قاتل در فارس از چوبه دار رهایی یافتند



رئیس کل دادگستری فارس گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان، امام جمعه، روحانیون، بزرگان و معتمدین محلی شهرستان مرودشت ۲ قاتل از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه  در سه ماهه اول امسال با گرفتن رضایت از اولیای دم، ۱۱ فقره قتل در استان به مصالحه ختم شده است، گفت: امسال برنامه ریزی مناسب و اهتمام ویژه‌ای یرای جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های استیذان قصاص و تشکیل هسته‌های جهادی در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس او در تشریح این دو پرونده افزود: پس از تایید رأی توسط دیوان عالی کشور این دو پرونده برای اجرای حکم به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شیراز ابلاغ و سپس به منظور ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف مرودشت ارجاع شد و با تلاش اعضا شعبه چهاردهم شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت، پیگیری هسته‌های جهادی و همچنین تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین  طرفین، این دو پرونده مقارن با هفته کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) به نتیجه رسید و خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلین، به این دو جوان نادم و پشیمان زندگی مجدد بخشیدند. 

موسوی خاطرنشان کرد: در این میان برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد تشخیص داده شده و قاتل به قصاص محکوممی شود اما فرد بدون برنامه ریزی قبلی و ناخواسته بر اثر یک درگیری مرتکب قتل میشود، بنابراین شوراهای حل اختلاف در این زمینه ورود می‌کند و با کمک ائمه جماعات، علما و روحانیون، معتمدین، ریش سفیدان در راستای صلح و سازش این گونه پرونده‌ها اقدام می‌کند.

او تلاش در جلب رضایت اولیای دم و مصالحه در این گونه پرونده‌های قتل عمد و شبه عمد  که ناخواسته انجام شده را  حرکتی ارزشمند. خداپسندانه و از برکات شوراهای حل اختلاف دانست.

موسوی ضمن قدردانی از تلاش هسته‌های جهادی صلح و سازش و اعضا شعبه چهاردهم مرودشت، عنوان کرد: رویکرد مدیریت در شوراهای حل اختلاف استان فارس بر این است که با تشکیل هسته‌های جهادی در سطح استان از ظرفیت افراد مورد وثوق و دارای جایگاه اجتماعی استفاده شود و به لطف خداوند متعال شوراهای حل اختلاف استان فارس در سال‌های متمادی توانسته است با استفاده از این ظرفیت موفقیت‌های چشمگیری در مختومه کردن پرونده‌ها و صلح و سازش به دست آورد.

او همچنین گذشت این دو خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی و پیروی از سیره معصومین (ع) برشمرد و از تلاش و کوشش رئیس دادگستری ، امام جمعه و اعضای شعبه  ۱۴ شورای حل اختلاف  شهرستان مرودشت و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی این شهرستان در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری فارس از ریش سفیدان، متنفذین، علما، روحانیون و مسئولان استان خواست در زمینه ایجاد فرهنگ صلح و سازش تلاش کنند و گفت: اجر و ثواب و  لذتی که در عفو  و بخشش است در انتقام و قصاص نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها