۲۲ هزار دانشجوی پزشکی تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند



معاون دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ۲۲ هزار دانشجو در دوره دستیاری و phd، تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش صبح ساحل، معاون دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ۲۲ هزار دانشجو در دوره دستیاری و phd، تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت.

رحمان خدابنده لو، معاون دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دانشجویان دوره دستیاری و phd دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از طرف وزیر بهداشت به طور جدی پیگیری می‌شده، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دانشجویان دوره دستیاری و phd دانشگاه‌های علوم پزشکی است که متاسفانه با اینکه این دانشجویان پزشک هستند تا امروز فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای به دلیل تحصیل در دانشگاه بوده‌اند.

او ادامه داد: با پیگیری‌های مکرر معاونت فرهنگی دانشجویی و تاکید جدی وزیر بهداشت، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، صندوق رفاه و سازمان بیمه سلامت به امضا رسید که بر اساس آن دانشجویان دوره دستیاری و phd تحت پوشش بیمه درمانی سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این تفاهم نامه سبب شده است مشکلات درمانی دانشجویان دوره دستیاری و phd دانشگاه‌های علوم پزشکی برطرف شود افزود: در حال حاضر تعداد ۲۲ هزار دانشجو در دوره دستیاری و phd در حال تحصیل هستند که بر اساس این تفاهم نامه تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت.

خدابنده لو بیان کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده، نیمی از منابع مالی این طرح توسط وزارت بهداشت و بقیه توسط صندوق رفاه تامین شده است و نیمی از هزینه‌های بیمه درمانی دانشجویان دوره دستیاری و phd دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت و نصف دیگر به وسیله صندوق رفاه به سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت گفت: منابعی که توسط صندوق رفاه به بیمه پرداخت شده به صورت وام بوده که در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و این هزینه پس از فارغ التحصیلی از دانشجویان دوره دستیاری و phd دریافت می‌شود.

خدابنده‌لو ادامه داد: با اجرای این طرح، بسیاری از مشکلات درمانی دانشجویان دوره دستیاری و phd برطرف میشود و این موضوع باعث کاهش هزینه‌های احتمالی درمان دانشجویان به دلیل تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن‌ها خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها