سرکشی فرماندار شهرستان بندرلنگه از جزیره لاوان



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرلنگه علی نیکویی فرماندار به همراه جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای پیگیری موضوعاتی از قبیل آب شرب ،برق،اشتقال ،مسکن و صید و صیادی ساکنین و اهالی روستای لاوان در این جزیره حضور پیدا کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه در ابتدا با حضور در مزار شهدای گرانقدر در این جزیره ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گلگون کفن گفت:شرکت نفت فلات قاره و پالایشگاه نفت لاوان باید در جهت عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در زمینه تامین برق،آب شرب مناسب،مهیا نمودن سرویس ایاب و ذهاب اهالی  و ایجاد فضاها ورزشی در جزیره عمل نماید.
فرماندار شهرستان بندرلنگه در این بازدید در خصوص اشتغال اهالی جزیره گفت : با انجام تفاهم نامه ای بين مرکز آموزش فنی و حرفه ای و شرکت نفت  فلات قاره  مقرر شد متناسب با نیاز این پالایشگاه اقدامات لازم در زمینه آموزش و جذب نیرو صورت گیرد.
نیکویی در خصوص رفع مشکل مسکن اهالی جزیره لاوان گفت: با همکاری بنیاد مسکن زمین مسکونی و وام کم بهره جهت ساخت مسکن مناسب به اهالی جزیره اختصاص می یابد و همچنین با همکاری شرکت نفت فلات قاره و پالایشگاه نفت لاوان و شورای لاوان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با اختصاص وام کم بهره بافت فرسوده جزیره لاوان ساماندهی می شود.
فرماندار شهرستان بندرلنگه با بیان مشکلات در زمینه صید و صیادی در لاوان گفت:  شیلات شهرستان و  تعاونی صیادی جزیره با همکاری نماینده شرکت پخش فرآورده های نفتی نسبت به آماده نمودن مکان مناسب جهت سوخت گیری شناور های صیادی اقدام لازم را صورت دهند .
رییس شورای سلامت شهرستان گفت:شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ظرف حداکثر دوماه آینده تلاش نماید حد فاصل بخش شیبکوه و جزیره لاوان اورژانس دریایی مستقر شود.
علی نیکویي گفت :اهالی جزیره باید  در مصرف آب و برق  صرفه جویی نمایند و این همکاری را با شرکت نفت فلات قاره بعمل آورند همچنین  از این پس نسبت به تردد افراد غیر ساکن به جزیره جلوگیری بعمل می آید و سازوکار کارت شهروندی اجرایی میشود.
فرماندار شهرستان بندرلنگه افزود : بنادر و دریانوردی شهرستان اسکله نخیلو را ساماندهی و تجهیز نماید و نسبت به استقرار نیروهای بندری خود اقدام کند، همچنین از ظرفیت بخش خصوصی در استقرار شناورهای مسافربری و لندیگ کرافت به منظور حمل نقل مسافر و بار و مصالح مورد نیاز ساکنین جزیره بهره گیری شود.

فرماندار نیکویی در ادامه سرکشی از سکوی نفتی سلمان بازدید بعمل آورد و به نیروهای عملیاتی که بعنوان رزمندگان خط مقدم تولید خداقوت و خسته نباشید گفت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها