امارات، مانع از حل بحران اعضای شورای خلیج فارس با قطر



یک رسانه آمریکایی فاش کرد که امارات مانع از حل بحران بین شماری از اعضای شورای همکاری خلیج فارس با قطر شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فاکس نیوز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد، امارات در نهایی شدن توافقنامه‌ای که هفته گذشته با میانجی‌گری آمریکا برای پایان دادن به محاصره قطر به دست آمده بود، کارشکنی کرد.

شبکه فاکس نیوز افزود: هفته گذشته توافق برای پایان محاصره قطر، قریب الوقوع بود، نشست‌ها و بحث‌های متعدد با مشارکت مقامات بلندپایه عربستان، قطر، امارات و آمریکا در این باره برگزار شده بود اما امارات در آخرین لحظه موضع خودش را تغییر داد و از عربستان خواست ارائه پیشنهاد لغو محاصره قطر را که از حمایت آمریکا برخوردار بود، متوقف کند.

این شبکه خاطرنشان کرد: موضع امارات، دولت دونالد ترامپ را از تحقق یک دستاورد تعیین کننده در سیاست خارجی و تقویت موضع آن علیه ایران محروم کرد.

تنش میان قطر و چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شد.

با وجود گذشت چند سال از شروع بحران خلیج فارس، عربستان و امارات نتوانسته‌اند حتی به رغم تمامی تلاش‌های خود، قطر را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کنند.

دوحه توانست در عوض آن‌ها را به چالش بکشد، موفقیت‌های اقتصادی کسب کند و این موارد در کنار زوال وجهه بین‌المللی سعودی‌ها و اماراتی‌ها، فرصت‌های بیشتری برای فزونی یافتن اهمیت منطقه‌ای دوحه فراهم کرده است.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها