فوتبالیست موفق هرمزگانی :

ما می توانیم تنها کمی حمایـت می خواهیم



به واسطه این که پدرش فوتبالیست بود از چهار سالگی عاشق فوتبال شد تا دوران ورزشی اش با فوتبال شروع شود. دوست دارد مربی بزرگی شود تا فوتبالیست های خوبی از هرمزگان به کشور معرفی کند. افتخاراتی همچون نایب قهرمان استان در رده نوجوانان، قهرمانی در مسابقات زیرگروه جوانان، نایب‌قهرمان در لیگ یک کشور جوانان، صعود به لیگ یک کشور جوانان، نایب قهرمان منتخب مدارس کشور،  و هفت سال حضور در ليگ های  دو و يک كشور جز افتخارات ایشان می باشد.
  گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این فوتبالیست موفق هرمزگانی با هم می خوانیم.

لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
معين رنجبريان هستم  متولد ششم تیر ماه ۱۳۷۴ در بندر عباس ، دارای مدرک كارشناس علوم ورزشی
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
پدرم فوتباليست بودو من هم علاقه شدیدی به فوتبال پیدا کردم  و از چهار سالگی به مدرسه فوتبال رفتم تا دوران ورزشی من هم این گونه شروع شود.
 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟
در تیم صنعت برق بندرعباس  زیر نظر  مظفری بهتر با فوتبال آشنا شدم.
 در فوتبال مدارس هم بازی کرده اید از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟
بله در فوتبال مدارس هم فعالیت داشتم و  کاپیتان تیم منتخب مدارس بودم.  در سال ۸۸ در مسابقات کشور نایب قهرمان شدیم و همان سال آقای گل شدم .  مربی ما حیدری بود و با تیم مدرسه تندگویان بندرعباس هم قهرمان بندرعباس شدیم.
 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟
من در تیم‌های استقلال کیش، صنعت برق  بندرعباس، نخل بندرعباس ،  البدر بندر کنگ، شهرداری بندرعباس، آلومینیوم هرمزگان بازی کرده ام و در همه رده‌های منتخب هرمزگان هم بوده ام و همچنین در تیم ملی جوانان ایران  بازی کرده ام.
 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟
اوج فوتبال من در تیم ملی جوانان بود و در کنار میلاد سرلک، آرمین سهرابیان، پیام‌نیازمند، رضا شربتی، ایمان سلیمی و دیگر بازیکنان که در حال حاضر در لیگ برتر ایران توپ می‌زند. به همراه تیم ملی جوانان  در تورنمنت بین المللی  همچون سائوپائلو برزیل  و مکزیک موفق به گلزنی و پاس گل های متعدد شدم.
 در چه پستی فوتبال بازی می کنید ؟
من در پست های مختلف بازی کرده ام ، قبلا مهاجم  بودم و مقطعی هم هافبک و  مدافع راست بازی کردم ولی در حال حاضر هافبک مهاجم سمت راست بازی  می کنم.
 دوست دارید در آینده هدایت تیمی را به دست بگیرید؟
بله اهداف مربیگری بزرگی دارم و در حال حاضر  هم تا حدودی مربیگری می کنم و در خدمت باشگاه یادآور غدیر  بندرعباس و آذرخش سرخون بندرعباس هستم.
 درباره فوتبال پایه در هرمزگان بگویید؟
هرمزگان سرشار از استعداد است که با آموزش ومدیریت و هدف گذاری دقیق  می تواند جایگاه خود را به دست بیاورد.  ما شاهد این هستیم که در رده پایه بازيكنان و تيم های ما عملکرد خوبی دارند ولی معمولا در بزرگسال موفق نمی شوند .
 کمی در مورد تیم شهرداری و شرایط این تیم بگویید ؟
روند تیم قبل از کرونا به صورت مثبت بود متاسفانه با وجود این بیماری از شرایط آمادگی بدنی و فنی دورشده‌ایم ولی امیدوارم با تدابیر کادرفنی جایگاه مناسبی را کسب کنیم. 
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
نایب قهرمان استان در رده نوجوانان، قهرمانی در مسابقات زیرگروه جوانان، نایب‌قهرمان لیگ یک کشور جوانان، صعود به لیگ یک کشور جوانان، نایب قهرمان منتخب مدارس کشور،  هفت سال حضور در ليگ دو و يک كشور،  مقام چهارم تورنمنت بین المللی چین، كاپ اخلاق به همراه تيم ملی،  بهترین بازیکن نوجوانان، آقای گل نوجوانان استان، بهترین گلزن مسابقات زیر گروه کشور جوانان، آقای گل منتخب مدارس، بهترین گلزن زیر گروه لیگ یک جوانان،  فنی ترين بازيكن در مسابقات جوانان كشور در سال ۹۲،   بهترين وتنها بازيكن تيم ملی جوانان از منطقه جنوب كشور جزء افتخارات من هستند.
 مربیان خود را معرفی می کنید؟
عباس سرخاب، رضا مظفری، محسن قلاب زاده، عارف دریس ،محمد کارگران ،حسن آزادی ،محمد جمادی پور، حمید ناصری ،مهدی فرامرزی ، رحیم میرآخوری، فرشاد ماجدی، داوود حقدوست،  ابراهیم باعثی، مجتبی خورشیدی، نادر غلبانی ،  آرش برهانی و امید پرمر مربیانی هستند که برای بنده زحمت زیادی کشیده اند.
 الگوی فوتبالی شما چه کسانی بودند؟
رونالدینیو ،لیونل مسی، کریستین رونالدو، نیمار، امباپه و دنی آلوز الگوهای فوتبالی من هستند.
 کمی از اوضاع و احوال فوتبال هرمزگان بگویید؟
فوتبال هرمزگان در جایگاه مناسبی نیست و این حق مردم و فوتبالیست های هرمزگان نیست . هرمزگان  با این پتانسیل حداقل باید یک تیم در لیگ برتر و  سه تیم در لیگ دسته یک،  پنج تیم در لیگ دسته دوم داشته باشد.  زمانی شهرداری بندرعباس و البدر بندر کنگ در لیگ یک و آلومینیوم هرمزگان در لیگ برتر کشور بودند این ها اتفاقی نبود. پس ما می توانیم و تنها کمی حمایت نیاز داریم.
 تعدادی از هم بازی های خودتان را معرفی کنید ؟
هادی دهقانی ، علیرضا اسلامی، عرفان گل محمدی  ، فواد نجایی،  علی خبر، حسن رمون زاده ، علیرضا لطفی پور ، جهانبخش خبر ،  اسماعیل پور درویش ، علی رنجبر و  ولید عبداللهی تعدادی از هم بازی های من هستند.
 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟
خیر من به حق خود نرسیده ام  ودر این ارتباط من خودم را مسئول نرسیدن به حقم می‌دانم و کسی را محکوم نمی کنم و کسانی که به عنوان موانع در مسیرم بوده اند باعث رشد و تعالی خودم می دانم.
 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟
اسم خاصی را نمی توانم بگویم چون که همه هم تیمی هایی که اسم بردم از صمیمی ترین دوستان فوتبالی ام هستند به علاوه امین شمسی ، رامین جعفری،  مهرشاد روحانی و وحید افطاری که در تیم شهرداری نیستند.
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
زمانی که در تیم ملی جوانان  بودم و برای تیم کشورم گلزنی کردم بهترین خاطره ورزشی من است.
 تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
یکی از سخت ترین خاطرات  فوتبالی من زمانی  بودکه دیگر به تیم ملی دعوت نشدم.
 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟
به نظرم مهم ترين اصل  احترام به مربی و پدر مادر می باشد. داشتن استعداد دليلی بر موفق بودن نیست  بلكه داشتن اخلاق ، تلاش وصبر زياد باعث رشد و تعالی می شود . جوانان هميشه مثلث ورزشی را رعايت كنند كه شامل تغذيه،استراحت،تمرين است و همچنين به درس خود اهميت ويژه ای قائل شوند.
 نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟
قرمز هستم،اما زیاد حساسیت ایجاد نمی کنم.
 تیم مورد علاقه شما در جهان؟
بارسلونا
 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟
پرويز كريمی و مجتبی  روشنگر بهترین هستند.
 بهترین مربی کنونی ایران؟
یحیی گل محمدی در فوتبال و عباس روز پیکر در فوتسال بهترین های ایران هستند.
 از دوره های مربیگری خودتان بگویید؟
مدرک مربيگری C  فوتبال و A ایران در فوتسال دارم و مدرک آمادگی جسمانی را دریافت کرده ام.
 بهترین مربی دنیا از نگاه شما؟
پپ گوارديولا
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟
متاسفانه بعضی از افرادی که در فوتبال هستند هیچ تخصصی از آن  ندارند و به همين دليل از پيشكسوتان فوتبال استفاده لازم نمی شود.  ما بزرگانی در فوتبال هرمزگان داريم كه بايد بيشتر  از آن ها بهره ببريم.
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی کنید که به یادگار بماند؟
دوست دارم برای هرمزگان افتخار آفرينی كنم و نام هرمزگان را سر زبان ها بياورم  و به جوان های پر تلاش و با استعداد استان كمک كنم كه تا به جايگاه واقعی خودشان برسند.
 زیباترین جای هرمزگان از نگاه شما؟
ساحل های هرمزگان زیبا هستند.
 فکر می کنید کی در یک تیم لیگ برتری بازی می کنید؟
تمام تلاش خود را می کنم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
بیشتر وقت ها در كنار خانواده و با مطالعه كتاب ها و فیلم های آموزشی می گذرانم.
 برای بازگشت باشگاه های قدیمی استان به صحنه ورزش چه پیشنهادی دارید؟
باشگاه های قديمی مشكل مالی  و عدم حمايت دارند و اگر  اين مشكل رفع بشود قطعا فعاليت های  آن ها هم از سر گرفته می شود.
 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟
هادی دهقانی،عليرضااسلامی، وحيد افطاری، علی خبر،عرفان گل محمدی،فوادنجايی،علی لطفی پور،جهانبخش خبر ، حسن رمون زاده ، سعيد راهرو ، مسعود رزم پوش و امين شمسی جزء بهترین های فوتبال هرمزگان هستند.
 خانواده هم اهل ورزش هستند ؟
بله ، خانواده ورزشی دارم و  پدرم از پيشكسوتان فوتبال هرمزگان است.
 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟
در ورزش استان هرمزگان موانع زیادی برای پیشرفت و سکو پرتاب شدن وجود دارد.در هرمزگان واقعا بسيار سخت است که به فوتبال کشور معرفی شوید و آن هم  به خاطر عدم حمايت و سو مديريت  و البته حسادت برخی افراد است. ما  مربيان، بازیکنان و حتی مدیران فوتبالی خوبی داریم اما متاسفانه هیچ کدام از آن ها سر جای خود نیستند.
 وحرف آخر...
تشكر می كنم از خانواده ام كه هميشه مشوِق اصلی بنده بودند ودر کنار آن ها بودند  احساس آرامش و امنيت دارم . تشكر ويژه از پدرم كه با رهنمود های بجا و درستش راه انسانيت و پيشرفت را به من نشان داد و همين طور تشکر از عباس روزپيكر كه هميشه به من كمک كردند و توصيه های بجا و حرفه ای ايشان نگرش من را به ورزش حرفه ای  تغيير داده است. همچنين از  احمد كناری كه لطفشان شامل حال بنده بوده تشکر می کنم.  از زحمات همه مربيان و تمام كسانی که  در این  راه به بنده كمک كردند تشكر می كنم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها