راه اندازی نخستین فرهنگسرای مجازی استان هرمزگان



معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از راه اندازی نخستین فرهنگسرای مجازی استان هرمزگان در جهت تولید برنامه های آموزشی، فرهنگسازی، برنامه های سرگرمی و هدفمند و ایجاد رویدادهای متنوع به صورت مجازی خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل موحدی نژاد گفت: الزام فعال سازی فرهنگسرای مجازی فرصتی برای تبدیل تهدید به فرصت است، چراکه برای جایگزینی محتواهایی که با ارزش‌ها و فرهنگ و هویت ما همراه نیست حذف دنیای مجازی راهکار درستی نیست.

وی با بیان اینکه به دستور شهردار بندرعباس در تلاشیم نخستین فرهنگسرای مجازی استان هرمزگان را راه اندازی کنیم، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت فرهنگسرای مجازی با نگاهی بلند مدت در سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس تشکیل خواهد شد.

موحدی نژاد با اشاره به اینکه به علت حساسیت موضوع و شرایط دوران شیوع ویروس کرونا، الزام به فعال‌سازی فرهنگسرایی برای تولید محتوا در فضای مجازی احساس می‌شد، خاطرنشان کرد: باید برای شعار "در خانه بمانیم" راهکاری ارائه می‌دادیم تا مردم بتوانند در خانه بمانند. فضای مجازی به عنوان تهدید در کشور مطرح می‌شود و این نقطه ضعف است، زیرا هیچ وقت راهکاری برای جایگزینی محتوای هماهنگ با ارزش‌ها، فرهنگ و هویت ما در فضای مجازی پیشنهاد نشده است.

وی ادامه داد: به همین علت تمرکز ویژه بر تولیدات مجازی مناسب گذاشتیم و امیدواریم فرهنگسرای مجازی بتوانید مخاطبین خود را بیابد و با کمک متخصصین و صاحب نظران و نهادهای غیر دولتی و مدنی برای مشارکت در تولید محتوای مجازی برای شهروندان بتوانیم گام های موثری بردایم.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: ایجاد فرهنگسرای مجازی اولین تجربه در این زمینه در استان هرمزگان خواهد بود و باید نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود. نقاط ضعف باید بررسی و رفع و بر نقاط قوت نیز باید تاکید و تقویت شود تا این فرهنگسرا در فرهنگ، هنر و ادب تأثیر گذار باشد.

وی در پایان با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، سازمان فاوا، شرکت سریع سیستم جنوب و مجله آنلاین فرهنگی هنری شرجی در این فرهنگسرای مجازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی جهت تولید برنامه های آموزشی، فرهنگسازی، برنامه های سرگرمی و هدفمند و ایجاد رویدادهای متنوع بتوانیم این فرهنگساری مجازی را در بین جامعه نهادینه کنیم.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها