فرمانده پلیس راه هرمزگان خبر داد

مرگ و مجروحیت ۸۲نفر بر اثر سوانح جاده ای



جاده های برون استانی در طی ۲۱ روز گذشته ، شاهد مرگ ۱۳نفر و مجروح شدن ۶۹ نفر در هرمزگان بوده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فرمانده پلیس راه هرمزگان با تایید این خبر و اینکه در این مدت با کاهش تصادف فوتی  ۵۳ درصد و  مرگ ۴۳ درصدی و مجروحیت ۳۶ درصدی  در سوانح جاده ای روبرو بودیم گفت: بیشترین علت تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو  و عدم رعایت حق تقدم رخ داده است . سرهنگ مهدی نیکبخت افزود: 
۴۹ درصد تصادفات در ساعات ۱۶ تا ۲۴ به وقوع پیوسته است . وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد  تصادفات بالای ۳۰ کیلومتر  بوده است ادامه داد: ۶۰ درصد سوانح جاده ای  در  ورودی شهرها و همچنین  ۴۶ درصد  نیز در روز  و ۵۴ درصد  در شب رخ داده است. به گفته سرهنگ نیکبخت ۶۴ درصد تصادفات مربوط به  سواری ، ۱۸ درصد موتورسیکلت و  ۱۰ درصد خودروی وانت بوده همچنین در این مدت ۵۶ درصد حوادث جاده ای برون شهری مربوط به واژگونی  و ۲۵ درصد وسیله با وسیله است.
۷۶ درصد این تصادفات در محور اصلی  و ۲۴ درصد در محور فرعی رخ داده است.  وی از ۱۰۵ فقره تصادف طی این مدت خبر داد که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۹۰ نفر فقره بوده که نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی تصادفات است. فرمانده پلیس راه استان بیشترین آمار تصادف  را در محور  بندر میناب حوالی ایست و بازرسی چغازردی  و بیشترین وقوع تصادفات را در ۳۰ کیلومتری شهرها عنوان کرد.
سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه چشمان خواب آلود رانندگان همچنان قربانی می گیرد گفت:فقط در ۲۱ روز گذشته ۵۶ درصد تصادفات رانندگی را واژگونی خودرو تشکیل داده که دلیل عمده آن خستگی و خواب آلودگی راننده گزارش شده است. وی به رانندگان توصیه کرد  پس از هر دو ساعت رانندگی استراحت کنند،  بدون عجله و با استراحت کافی قبل از سفر می توانند جلوی وقوع چنین حوادثی را بگیرند، همچنین رانندگان هنگام رانندگی و در صورت خواب آلودگی با نیم ساعت خوابیدن و پیاده شدن از ماشین می توانند بدن خود را به حالت عادی برگردانده و از وقوع حادثه برای خود و خانواده شان جلوگیری کنند. وی به نقش مهم سرنشینان خودرو در بیدار ماندن رانندگان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از سرنشینان حداقل سعی کند در مسیرهای طولانی بیدار باشد و در طی مسیر با راننده صحبت کند تا مانع از خواب آلودگی راننده شود و...

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها