تولید 620 تن ماهی گرمابی در هرمزگان در سال 98/ پرورش ماهی گرمابی چه مزایایی دارد ؟



رئیس اداره توسعه آبزیان آبهای داخلی و ساير آبزيان با بیان اینکه پرورش ماهیان گرمابی راهکاری مناسب برای استفاده بهینه ازذخایر آب کشاورزی و سدها است گفت: این مهم علاوه بر رونق اشتغال و اقتصاد، مدیریت بهره وری آب مصرفی و پیشگیری از اتلاف آب را نیز به همراه دارد .

به گزارش صبح ساحل، سیروس برازنده با اشاره به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و همچنین کمبود آب در استان گفت: پرورش ماهیان گرمابی در آبهای داخلی و دور از سواحل استان یک اقدام مهم در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است که علاوه بر صرفه جویی و استفاده بهینه از آب با استفاده دومنظوره از این آبها باعث تقویت آب کشاورزی از نظر مواد مغذی نیز می شود .

وی تصریح کرد در سال گذشته با بهره برداری از 15 سد یا سازه آبخیزداری توانستیم حدود 460 تن انواع کپور ماهیان را در شهرستانهای بندرعباس، حاجی آباد، میناب، سیریک و رودان ، همچنین حدود 145 تن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید داشتیم .

برازنده با بیان اینکه پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان باهدف رونق تولید، اشتغال زایی، تحقق اهداف شیلات و عملی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی ، توسعه آبزی پروری در آبهای داخلی ، استفاده بهینه از ظرفیت استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود و در حال بهره برداری در استان هرمزگان توانسته ایم گام های خوبی برداریم .

وی خاطرنشان شد: در سال گذشته شهرستانهای بندرعباس، رودان ، میناب و حاجی آباد با فعالیت 15 مزرعه پرورش ماهی خاویاری توانستند بالغ بر 15 تن ماهی خاویاری تولید کنند که باتوجه به اینکه از تجربه های اول استان در پروش ماهی خاویاری است رقم قابل توجهی بوده است .

رئیس اداره توسعه آبزیان آبهای داخلی و ساير آبزيان شیلات هرمزگان اظهار کرد در مجموع در سال گذشته بالغ بر 620تن ماهی گرمابی در استان تولید شد .

وی با پیش بینی تولید 660 تن ماهی گرمابی در استان هرمزگان در سال جاری گفت: از این میزان حدود 640 تن ماهی کپور و مابقی را ماهیان خاویاری تشکیل میدهد .

برازنده تصریح کرد بدون شک شرایط حاکم بر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا بر این تولیدات تاثیر گذار است که امید است با تلاش های صورت گرفته بتوانیم امسال شاهد جهش تولید در این حوزه نیز باشیم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها