افراد چاق 2 برابر بیشتر در معرض آنفلوآنزای H۱N۱ هستند



مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد افراد چاق دو برابر بیشتر از افرادی که وزن طبیعی دارند، مستعد ابتلا به آنفلوآنزای H۱N۱ هستند و این مساله در زمان پاندمی کووید ۱۹ می‌تواند برای این دسته از افراد بسیار خطرناک باشد.

به گزارش صبح ساحل،محققان در پی شیوع کرونا، نگران شیوع بیماری‌های همه‌گیر دیگر از قبیل آنفلوآنزای H۱N۱ هستند.چاقی در سراسر جهان رو به افزایش است و از سال ۱۹۷۰ میلادی در سراسر جهان سه برابر شده است. مطالعات مختلف چاقی را از عوامل خطر بسیاری از بیماری‌ها می‌دانند. مطالعات اخیر ارتباط چاقی و شدت علائم کووید ۱۹ را نیز تایید کرده‌اند.بر اساس مطالعه محققان دانشگاه میشیگان، چاقی احتمال ابتلا به آنفلوآنزای H۱N۱ را دو برابر افزایش می‌دهد. ویروس آنفلوآنزای A زیرگروه H۱N۱، شایع‌ترین دلیل ابتلای انسان به آنفلوآنزا در سال ۲۰۰۹ میلادی و احتمالا دلیل آنفلوآنزای اسپانیایی بود.

در حال حاضر با پاندمی کرونا مواجه هستیم و همه‌گیری آنفلوآنزای H۱N۱ در این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک باشد، به همین دلیل محققان به دنبال تمام عوامل خطر این عارضه هستند.با اینکه ارتباط چاقی با افزایش احتمال آنفلوآنزای H۱N۱ قطعی است، ولی هنوز ارتباط چاقی با آنفلوآنزای فصلی ثابت نشده است. محققان به افراد، کنترل وزن را به عنوان عاملی بازدارنده برای بیماری‌های ویروسی توصیه می‌کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها