عملیات اجرایی ترمیم جاده قلعه‌گنج به جاسک با اعتبار 700میلیون تومان آغاز شد



عملیات اجرایی فاز دوم ترمیم جاده قلعه‌گنج - جاسک به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل،مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج عصر یکشنبه  گفت: مسیر قلعه‌گنج به جاسک از محورهای کوهستانی این شهرستان به شمار می‌رود که آخرین بار در سال ۱۳۸۶ آسفالت شده است.وی افزود: با توجه به بارندگی‌های سال‌های اخیر و کوهستانی بودن منطقه این محور دچار آسیب‌های زیادی شده بود و انجام روکش آسفالت آن در اولویت قرار داشت. این محور، قلعه‌گنج را به جاسک متصل می‌کند و از طرفی در میان مناطق دیدنی و تفریحی شهرستان قلعه‌گنج واقع شده است.شهسواری با بیان اینکه این محور از تردد نسبتا خوبی برخوردار است گفت: طول محور مواصلاتی قلعه‌گنج به جاسک ۲۹۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: فاز نخست این مسیر به طول ۲۷ کیلومتر در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون فاز دوم آن در حال اجرا است.به گفته فرماندار قلعه‌گنج، با روکش و بهسازی آسفالتِ این محور علاوه بر اینکه محور مواصلاتی ۲ شهرستان جاسک و قلعه‌گنج سامان می‌یابد، ۱۵ روستای قلعه‌گنج و روستاهای استان هرمزگان و شهرستان بشاگرد نیز از نعمت راه آسفالته بهرمند خواهند شد .وی افزود: محور قلعه‌گنج به جاسک نقش مهمی در توسعه ارتباطی و حمل نقل حوزه کشاورزی دارد. روکش آسفالت آن با همکاری اداره کل راهداری جنوب کرمان و مجموعه راهداری شهرستان قلعه‌گنج در حال انجام است.

 شهسواری تصریح کرد: با توجه به اتصال قلعه‌گنج به شهرستان جاسک نیاز است که بنیاد مستضعفان نیز به عنوان معین اقتصادی قلعه‌گنج در این طرح مشارکت داشته باشد تا باقیمانده این پروژه مهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.سیدحسام‌الدین حسینی مدیر شهرستانی طرح  توسعه و آبادانی شهرستان قلعه‌گنج نیز گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای تکمیل راه روستایی دهستان مارز و ۳۰ روستای آن سه میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده است.وی افزود: به زودی این اعتبار با مشارکت دولت برای تکمیل و آسفالت راه‌های روستایی دهستان مارز هزینه خواهد شد.

مدیر شهرستانی طرح  توسعه و آبادانی شهرستان قلعه‌گنج گفت: برای تکمیل راه مواصلاتی قلعه‌گنج به جاسک که تاثیر زیادی در توسعه و ارتباط ۲ استان کرمان به هرمزگان دارد نیز مصمم هستیم مشارکت داشته باشیم.

قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها