۲ نوزاد هرمزگانی با کمک تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ متولد شدند



به گزارش صبح ساحل، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  یکشنبه درتشریح جزئیات این خبر گفت: درپی تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ جاسک و ارائه گزارشی مبنی بر شروع دردهای ناشی از فرآیند زایمان یک مادر ۲۴ ساله، بلافاصله آمبولانس پایگاه جاده‌ای گابریک به محل فوریت در منطقه کوهستانی و سخت گذر (سرتیتکن) اعزام شد.
دکتر حسین قاسمی افزود: باتوجه به کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه و نبود امکان دسترسی سریع به بیمار و  روند پیشرفت فرآیند زایمان، مشاوره‌های پزشکی لازم توسط کارشناس مرکز پیام جهت تسهیل زایمان به صورت تلفنی به همراه بیمار داده شد که در نهایت پنج از تلاش پنج ساعته تکنسین‌های اورژانس و کمک دایه محلی نوزاد دختر در صحت و سلامت کامل در منزل به دنیا آمد.
وی بیان داشت: بعد از رسیدن تیم اعزامی، اقدام‌های اولیه درمانی از جمله اکسیژن تراپی، برقراری لاین وریدی و معاینه بالینی نوزاد انجام شد و باتوجه به ضعف شدید مادر و داشتن خونریزی فعال، مادر و نوزاد جهت ادامه درمان به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک منتقل شدند.

حال عمومی مادر و نوزاد مینابی هم رضایت بخش است
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان با اشاره به ماموریت دیگر تکنسین‌های اورژانس شرق استان بیان کرد: پس از گزارش یک مورد زایمان از منطقه تیرور میناب به اورژانس ۱۱۵، بلافاصله آمبولانس پایگاه جاده‌ای چاه شیرین به محل فوریت اعزام شد.
دکتر قاسمی گفت: نوزاد دختر مادر ۳۲ ساله مینابی نیز با اقدام به موقع تکنسین‌های اعزامی و به کمک مامای مرکز بهداشتی تیرور، در صحت و سلامت کامل در منزل به دنیا آمد. 
قاسمی یادآورشد: مادر و نوزاد جهت بررسی و ادامه درمان، توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب منتقل شدند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها