پیش بینی و پیشگیری به موقع باعث کاهش زمین خواری می شود



به گزارش صبح ساحل، نشست مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان و فرمانده یگان حفاظت این سازمان برگزار شد.

در جریان این نشست، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ضمن استماع گزارش و عملکرد سازمان امور اراضی استان و یگان حفاظت این سازمان، بر لزوم حسن تدبیر مدیران در جهت کاهش زمین خواری و تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی تأکید کرد.

قهرمانی گفت: در موضوع تغییر کاربری ها، مسأله مهمی که وجود دارد این است که اصل اراضی جهت انجام امور کشاورزی، محفوظ بماند نه اینکه اراضی کشاورزی توسط عده‌ای تبدیل به برج و ویلای مسکونی شود تا جایی که زمینی برای کشاورزی نباشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در ادامه افزود: ضرورت دارد مدیران و مسئولان ذی ربط ضمن پیش بینی تمهیدات مناسب و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه، آموزش‌های لازم را به نیرو‌های حفاظت از اراضی در مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری‌ها ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه مسئولان ذی ربط در مراحل اولیه وقوع جرم، ضمن هماهنگی و گزارش به مدعی العموم، به موضوع ورود کنند و از اختیارات و وظایف قانونی خود استفاده نمایند، شاهد کاهش آسیب و ایراد خسارت به بیت المال، کاهش تنش‌های اجتماعی در برخورد با متصرفین و مجرمین و رونق تولید در بخش کشاورزی خواهیم بود.

منبع: میزان

منتشر شده: 1
امراله مهماندوست
۲۸ آذر ۱۳۹۹
۱- مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از95% از آبی است که دربارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهس
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها