کاهش چشمگیر اهدای خون در هرمزگان



مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: متأسفانه در هفته‌های اخیر میزان اهدای خون در استان بشدت کاهش یافته است.

به کزارش صبح ساحل، استان هرمزگان دارای بیشترین تعداد بیماران تالاسمی به نسبت جمعیت خود در کشور است و همین موضوع موجب شده تا نیاز به خون در این استان بیش از دیگر استان‌های کشور باشد.

مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز ارائه خدمات به بیماران تالاسمی در هرمزگان روزانه درخواستی معادل 250 واحد خون دارند اما در حال حاضر روزانه 100 مورد اهدای خون در استان انجام می‌شود و ذخایر خونی هرمزگان نیز دیگر جوابگوی این کاهش اهدای خون نیست.

ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون هرمزگان در این زمینه می‌گوید: شیوع بیماری کرونا موجب شد تا میزان اهدای خون در کشور و از جمله در هرمزگان بشدت کاهش پیدا کند و در روزهای اخیر با توجه به قرارگرفتن استان در وضعیت قرمز، این وضعیت تشدید شده است و گرمای هوا و آغاز فصل تابستان نیز بر حاد بودن این وضعیت بیافزاید.

وی عنوان کرد: از مردم عزیز و نوع‌دوست استان خواهش داریم که بدون هیچ نگرانی با حضور در مراکز انتقال استان در شهرهای مختلف از جمله در بندرعباس، اهدای خون را فراموش نکنند و به بنده و همکارانم در زمینه تأمین خون لازم برای بیماران بخصوص بیماران تالاسمی، بانوان باردار در آستانه زایمان و افراد تصادفی که نیاز مبرمی به خون دارند، کمک رسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها