عامل انتشار مطالب کذب درمورد اجرای ماموریت پلیس هرمزگان شناسایی شد



با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان عامل انتشار مطالب کذب پیرامون نحوه اجرای ماموریت پلیس، در فضای مجازی شناسایی و احضار شد.

به گزارش صبح ساحل، سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان صبح امروز(۲۳ تیرماه) در تشریح این خبر، گفت: در پی انتشار یک مورد مطلب کذب و انحرافی پیرامون مأموران انتظامی در بازرسی از منزل یک مالخر موتورسیکلت‌های سرقتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، موضوع شناسایی متهم یا متهمان انتشار این مطالب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های اطلاعاتی و بهره‌گیری از تجربیات ارزنده پلیسی،عامل انتشار که برادر متهم پرونده سرقت بوده شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی به پلیس فتا احضار و در بازجویی تخصصی به عمل‌آمده جرم ارتکابی و انتشار مطالب کذب به انگیزه فریب همسایه‌ها در گروه واتس آپی شهرستان به‌عنوان یک شهروند ناشناس معترف شد.

این مسئول انتظامی استان اظهار کرد: متهم ضمن اظهار پشیمانی، اقدام به ثبت عذرخواهی و بیان حقیقت در گروه یکی از پیام‌رسان‌های خارجی شهرستان مربوطه کرده و در نهایت با تشکیل پرونده برای تصمیم نهایی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرگرد احسان بهمنی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا به تجربیات و پیشرفت‌های ارزنده‌ای برای شناسایی متهمین در بستر پیام‌رسان‌های خارجی رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی بستری پنهان برای نشر اکاذیب و تخریب دیگران نیست و هر کس به‌قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب کند، مجرم بوده و برابر قانون با آنان رفتار می‌شود.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از عموم شهروندان و کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها