24 شرکت در مرکز نوآوری کیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند



مدیرعامل  سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۱۵۸ شرکت دانش بنیان متقاضی استقرار در این مرکز هستند که از این تعداد ۲۴ شرکت در حال حاضر مستقر شده اند و برای حرکتی هدفمند فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش صبح ساحل، مظفری که در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان غذاو دارو صحبت می‌کرد،‌ افزود: در حال حاضر این امکان را داریم که در حوزه های مختلف جزیره کیش الگوهایی تعریف و فرصت هایی فراهم کنیم تا پاسخگوی بخشی از نیازهای کشور در منطقه باشیم . وی اظهار داشت: رویکرد اصلی منطقه آزاد کیش تقویت حوزه گردشگری است و بیش از ۳۰ درصد از هتل های ۵ ستاره کشور در کیش مستقر هستند و از آن مهم تر اینکه بالغ بر ۵۰ هتل نیز با فعالیت سرمایه گذاران سابقه دار در امر هتل سازی در کیش در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت:با این وجود، بسیاری از اتفاقات مثبت کیش از جمله فعالیت بخش های صنعتی صادرات محور جزیره از چشم مردم  و حتی شخصیت های مهم اقتصادی و طراز اول کشور دور مانده است و واحدهای تولیدی فعال، توانمند و به روز معرفی نشده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه جزیره مرجانی کیش یکی از ۴ منطقه جهان با بیشترین میزان اکسیژن خالص است ما در بخش صنعت محدودیت های جدی در بحث تخصیص زمین و غیرآلاینده بودن صنایع داریم و قطعا مجوز فعالیت به صنایع پاک داده خواهد شد.

غلامحسین مظفری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:در ارزیابی طرح جامع به این نتیجه رسیدیم صنایعی که قصد فعالیت دارند، دارای ارزش افزوده بالا باشند و بخش زیادی از نیاز کشور را برطرف و در تعاملات بین المللی موفق عمل کنند.

مظفری با اشاره به شرایط و ضوابط متفاوت حاکم بر این منطقه آزاد نسبت به سرزمین اصلی گفت:عدم نیاز به روادید برای ترددهای بین المللی و کشور های همسایه موجب شده تا تعاملات و سفرها به کیش به خوبی و بدون مشکل انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: مرکز نوآوری کیش اولویتی بود که در کوتاه ترین زمان و  کم‌ترین هزینه  راه اندازی شد و ۱۵۸ شرکت دانش بنیان متقاضی استقرار در این مرکز هستند که از این تعداد ۲۴ شرکت در حال حاضر مستقر شده اند و برای حرکتی هدفمند فعالیت خود را آغاز کردند.

وی در کنار مرکز نوآوری کیش از تخصیص زمینی به شهرک فناوری های نوین به عنوان گام دوم خبر داد و گفت: مقدمات این طرح فراهم شده و در گام بعد ایجاد شهرک تجهیزات پزشکی را در دستور کار داریم چرا که منطقه آزاد کیش با توجه به امتیازات و امکانات موجود نسبت به سرزمین اصلی، می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان این جلسه فراهم کردن امکانات ومقدمات شهرک پزشکی را مسئولیت اداری و ملی مسئولان این منطقه آزاد برشمرد و افزود: ما در حد بضاعت خود طبق اولویت های سازمان مقدمات را فراهم‌می کنیم و امیدواریم شروع فعالیت شرکت ها در شهرک تجهیزات پزشکی منشا خیر و برکات برای کشور باشد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها