هرمزگان استان برترکشور در صدور مجوز حمل محمولات ترافيكي



مدير کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از صدور 162 هزار 576 پروانه حمل محموله های ترافیکی طی ده سال گذشته در هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی گفت: با توجه به بررسي روند تغييرات در ميزان تردد و جابجايي محمولات ترافيكي در راههاي كشور و تقاضاي ايجاد شده جهت دريافت مجوز حمل اين نوع محمولات در يك دهه گذشته ، مجموع پروانه هاي عبور و مجوزهاي حمل صادره شده در كل كشور به تفكيك هر سال مشخص شده است كه بر اساس آن استان هرمزگان با سرانه 14780 پروانه ترافيكي صادره در سال بین سال های 1388 تا 1399 ، رتبه پنجم کشور مربوط به استان هرمزگان می باشد.

وی ابراز داشت : اين محمولات عمدتاً به سفارش مراكز صنعتي و توليدي نظير نيروگاهها، صنايع سنگين، صنايع نفت و پتروشيمي و ... حمل شده و در اجراي پروژههاي ملي و رونق اقتصادي و افزايش توليد نقش بسيار مهمي دارند.

عابدینی تصریح کرد: استان هرمزگان بهمراه استان های خوزستان ، تهران ، فارس ، اصفهان ، چهارمحال بختیاری ، خراسان رضوی و آذربایجان غربی  بیشترین فراوانی تقاضای حمل محموله های ترافیکی را داشته اند که حدودا دو سوم کل جابجایی بارهای ترافیکی در این 8 استان اتفاق افتاده است و از این رو لازم است تمهیدات خاصي بابت ايمني تردد آنها و نيز پيشگيري از وارد آوردن آسيب به اجزاي زيرساخت صورت گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه استان هرمزگان به تنهایی 7 درصد از صدور پروانه های عبور ترافیکی کشور را به خود اختصاص داده است افزود: این میزان صدور پروانه در كنار تعداد سفرهای حامل بارهای عادی       نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه راه های استان در توسعه و پیشرفت کشور می باشد و بر اهميت و نقش اين گروه از بارها در چرخه توليد و صنايع ملي كشور تاکید کرد و آن را در زمره اولويت هاي مديريت حمل ونقل جاده اي بر شمرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها