مسوول سابق روابط عمومی هیات شطرنج استان :

هرمزگان جایگاه ویژه‌ای در شطرنج کشور دارد



یکی از هیات های فعال ورزشی هرمزگان  هیات شطرنج  است. این هیات با داشتن یک مسوول روابط عمومی خوب هیچ وقت اجازه نمی داد تا کوچک ترین فعالیت های شطرنجی در سطح استان از نگاه رسانه ها دور بماند.
 به گزارش صبح ساحل، علی اصغر اصغری به عنوان مسوول ده ساله هیات شطرنج هرمزگان  همواره در کنار رسانه ها ی استان بود و از جمله مسوولان روابط عمومی های ورزشی بود که با عشق به کارش موجب شده بود تا خبرهای شطرنجی در بیشترین رسانه های استان جایگاه خوبی داشته باشد.  
علی اصغر اصغری  متولد ۱۳۴۲ در مشهد  است. وی دارای دو فرزند دختر است و  از سال ۱۳۷۲ از تهران به بندرعباس منتقل شد . در دوران دبیرستان و قبل از انقلاب اسلامی با شطرنج آشنا شد و در سال ۵۶  در اردوگاه رامسر در مسابقاتی که در اردو و بین  دانش آموزان حاضر انجام شد برای اولین بار به مقام سوم رسید. پس از انقلاب اسلامی با فتوای تاریخی امام خمینی(ره) و رواج مجدد شطرنج به صورت دوستانه و خانوادگی به شطرنج ادامه داد. 
سال ۸۸ دخترش میترا در مدرسه با شطرنج آشنا شد و پدر برای ثبت نام ایشان به هیات شطرنج استان مراجعه کرد و این مراجعه مقدمه آشنایی ایشان با هیات شطرنج هرمزگان بود.بعد از چند روز از شروع کلاس های دخترش  و به پیشنهاد شهرام سالاری دبیر وقت هیات شطرنج و ریاست فعلی هیات شطرنج استان اصغری مسئولیت روابط عمومی هیات شطرنج استان را پذیرفت و موفق شد با همت و حمایت حسین  احمدی ریاست سابق هیات شطرنج استان ابتدا با ایجاد وبلاگ و سپس سایت رسمی هیات اخبار و فعالیت های هیات شطرنج هرمزگان را در سطح کشور و حتی در جهان منتشر و  سایت هیات شطرنج  جز مهمترین سایت های شطرنجی کشور شناخته شد.‌وی دارای مدرک مربیگری و داوری درجه سه شطرنج است و دخترش میترا و داماد ایشان  آرمان شاه زمانی از شطرنجبازان مطرح کشور هستند و  دخترش برای استان هرمزگان افتخارات زیادی در سطح کشور  کسب کرده است  که می توان به دو بار نایب قهرمانی  با تیم تایدواتر هرمزگان ، همچنین  اولین بازیکن شطرنج استان بود که به مسابقات فینال بانوان کشور راه یافت و در فینال نیز به مقام هفدهم کشور رسید . 
همچنین در مسابقات انفرادی بلیتس به مقام چهارم و مسابقات سریع به مقام ششم کشور دست یافته است.در  سال ۹۳ به دنبال قبولی دخترش در دانشگاه شیراز و بازنشستگی خودش  به شیراز نقل مکان کرد ولی  همچنان از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی مسئولیت خودش را در روابط‌عمومی هیات انجام  می داد  که واقعا برایش کاری طاقت فرسا بود به همین خاطر در اواخر  سال ۹۷  پس از حدود ده سال فعالیت در مقام روابط عمومی و کمیته فرهنگی هیات شطرنج استان استعفای خود را به سالاری رئیس هیات شطرنج  تقدیم کرد که مورد موافقت هم  قرار گرفت. وی در مدت ده سالی که مسوولیت روابط عمومی هیات شطرنج را برعهده داشت بدون هیچ  چشم داشتی وحقوق و حتی پاداشی از هیات عاشقانه فعالیت می کرد و تنها دلیل این کار هم  عشق و  علاقه ای بود که  به ورزش شطرنج داشت. 
با وجودی که از استان رفته است اما هنوز اسم ایشان و دخترش در لیست فدراسیون شطرنج به عنوان  اعضای هیات شطرنج استان هرمزگان قرار دارد .
وی در حال حاضر مسئولیت روابط عمومی باشگاه شطرنج استاد بزرگ احسان قائم مقامی در شیراز بر عهده دارد.  اصغری بر این باور است که شطرنج هرمزگان در کشور جایگاه خوبی دارد و از سال های ۸۸ تا ۹۸  که ایشان در کنار حسین احمدی ریاست سابق هیات شطرنج مشغول به فعالیت بوده است شاهد پیشرفت قابل توجه و چشمگیری از شطرنجبازان این استان در سطح کشور بوده است. مسوول سابق روابط عمومی هیات شطرنج هرمزگان اعتقاد دارد که  بعد از این که شهرام سالاری ریاست هیات شطرنج  را بر عهده گرفته است باز هم شاهد اقدامات خوبی از سوی  ایشان برای شطرنج و شطرنجبازان استان هستیم وبا وجود این که کرونا خیلی از ورزش ها را به تعطیلی کشاند اما ایشان با برپای مسابقات مجازی اجازه نداده است تا 
فعالیت های شطرنجی تعطیل شود. 
  
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها