صدور اسناد حمل و نقل الکترونیکی می شود/حذف بارنامه کاغذی



مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از فراهم شدن شرایط حمل و نقل دیجیتال با حذف فیزیک بارنامه و صدور اسناد حمل الکترونیکی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی ابراز داشت :  با توجه به قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیک و الکترونیکی نمودن اسناد حمل، از تاریخ 20 تیرماه سال جاری شرکت های حمل و نقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند پس از اتمام بارنامه های فیزیکی مصرف نشده خود ، نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه های مربوطه بر اساس ضوابط ابلاغیه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي  اقدام خواهند کرد و موظف هستند تصویری از داده های بارنامه های مذکور را در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار دهند.
  وي ابراز داشت: با توجه به الزامات تخصيص سوخت بر اساس پيمايش و آماده شدن بسترهاي لازم براي صدور الكترونيكي بارنامه جهت وانت بارها مقرر شد از تاريخ اول مردادماه سال جاري رانندگان وانت بار ها نیز مطابق دستورالعمل ابلاغي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به اخذ بارنامه الكترونيكي اقدام نمايند.
 عابدینی با بیان اینکه ارائه تصویر یا پیام الکترونیکی توسط رانندگان وسایل نقلیه حمل کالا ضروری است ، با صدور بارنامه الکترونیک فرآیند مدیریت حمل و نقل کالا در كشور متحول خواهد شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان كرد: تمامي شركت هاي حمل و نقل كالا بايد با تهيه دستگاه توكن جهت امضاء ديجيتال اقدام كنند.
عابدینی همراهی شرکت های حمل و نقل و تشکل های صنفی ذی ربط را در راه دستیابی به حمل و نقل دیجیتال مهم ارزیابی و تصریح کرد : با همت رانندگان عزیز و حمایت های دست اندر کاران حوزه حمل و نقل  خدمات نوین به بهترین شکل ممکن ارائه خواهد شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها