ملی پوش اسبق تیم ملی :

فوتبال بندرعباس برای پیشرفت نیـاز به برنامه‌ریزی دارد



تمامی  مسابقات مدارس فوتبال از دبستان تا راهنمایی بازی کرده است  اما در زمان سه ساله دبیرستان هیچ گونه مسابقات فوتبال و فوتسالی برگزار نشد تا به فوتبال در مدارس ادامه دهد.‌در مسابقات مدارس فوتبال یک قهرمانی با تیم منتخب دانش آموزی  هرمزگان در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی شهر مشهد مقدس در کارنامه دارد . قهرمانی آسیا با تیم ملی به میزبانی ایران و شهر یزد،با قهرمانی مقدماتی آسیا با تیم ملی نوجوانان  و صعود به دور نهایی و انتخابی جام جهانی،قهرمانی در تورنمنت آذربایجان و نایب قهرمانی در تورنمنت مشترک اندونزی و مالزی،نایب قهرمانی در تورنمنت قزاقستان،نایب قهرمانی با تیم پرسپولیس در مسابقات بین المللی مالزی،مقام سومی با تیم ملی نوجوانان در تورنمنت بین المللی ایتالیا،قهرمانی با تیم منتخب دانش آموزی در مسابقات کشوری به میزبانی مشهد مقدس و صعود با تیم نخل بندرعباس به لیگ برتر در کارنامه افتخارات این فوتبالیست هرمزگانی است. گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این فوتبالیست ارزنده و ملی پوش سابق با هم می خوانیم.


 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
فتح الله درزی هستم، متولد شهر بندرعباس و محله شیرسوم، دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی 
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
دوران ورزشی من از محلات و بعد از آن از مدارس  ابتدایی شروع شد.
 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟
من الفبای فوتبال را در تیم نخل بندرعباس و زیر نظر  محمدکارگران مربی بادانش و مدیر با علم فوتبال آموختم.     
 از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب
کرده اید بگویید؟
در تمامی  مسابقات مدارس فوتبال از دبستان تا راهنمایی بازی کرده ام اما در زمان سه ساله دبیرستان هیچ گونه مسابقات فوتبال و فوتسالی برگزار نشد.
در مسابقات مدارس فوتبال یک قهرمانی با تیم منتخب دانش آموزی  هرمزگان در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی شهر مشهد مقدس در کارنامه دارم.     
 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟
افتخار داشته ام  از نونهالان تا جوانان در خدمت تیم ملی کشورم باشم و در تیم های باشگاهی هم در خدمت تیم نخل بندرعباس،پرسپولیس تهران ، آلومینیوم هرمزگان،فولاد هرمزگان،گامرون هرمزگان،شهرداری بندرعباس و  در تورنمنت بین المللی مالزی بازی
 کرده ام. 
 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟
اوج فوتبال بنده در تیم های ملی و با بازیکنانی نظیر وحید افتاری(چوکا تالش)،رضا کریمی(استقلال تهران)،رضا شکاری(تراکتور سازی تبریز)،نیما مختاری (گل ریحان البرز) و مصطفی رخ بین زاده شکل گرفت.                
 در چه پستی فوتبال بازی می کردید؟
هافبگ دفاعی
 دوره مربیگری هم رفته اید؟
تاکنون دوره ای نرفته ام، اما قطعا دوره های مربیگری را به صورت حرفه ای خواهم گذراند.     
 درباره فوتبال پایه هرمزگان بگویید؟
فوتبال هرمزگان خصوصا رده پایه سرشار از استعداد
می باشد. تیم هایی از هرمزگان در مسابقات کشوری در رده پایه حضور پیدا کرده اند و نتایج قابل قبولی گرفته اند اما به دلیل عدم حمایت و نبودن تیم های
حرفه ای در استان  استعداد های ما از بین رفته اند و با انجام‌ چند بازی در لیگ های  استان  فوتبالشان به پایان می رسد. امیدوارم شرایطی فراهم شود که
تیم هایی در سطح اول فوتبال پایه کشور داشته باشیم. 
 برنامه آینده فوتبالی شما چیست ؟
امیدوارم بتوانم در آینده به فوتبال هرمزگان کمک کنم  وبرای این کار دست از هیچ کوششی بر نمی دارم.
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
قهرمانی آسیا با تیم ملی  به میزبانی ایران و شهر یزد،با قهرمانی مقدماتی آسیا با تیم ملی نوجوانان  و صعود به دور نهایی و انتخابی جام جهانی،قهرمانی در تورنمنت آذربایجان و نایب قهرمانی در تورنمنت مشترک اندونزی و مالزی،نایب قهرمانی در تورنمنت قزاقستان،نایب قهرمانی با تیم پرسپولیس در مسابقات بین المللی مالزی،مقام سومی با تیم ملی نوجوانان در تورنمنت بین المللی ایتالیا،قهرمانی با تیم منتخب دانش آموزی در مسابقات کشوری به میزبانی مشهد مقدس و صعود با تیم نخل بندرعباس به لیگ برتر افتخارات ورزشی من هستند.
 از مربیان خود برایمان بگویید؟
محمد کارگران،مصطفی قنبرپور،حمید استیلی، عبدالرحیم خرمزی،محمدامین چرخنده، حمید
کللی فر،حسن آزادی،بهنام علیپور،منصور رئیسی، سبحان کوهی،مجید ذاکری،دادخدا میری،محمد جمادی پور و عبدالرضا پورسبزعلی مربیانی هستند که برای فوتبال من زحمت زیادی کشیده اند.
 الگوی فوتبالی شما چه کسانی بودند؟
در ایران از علی کریمی و در بین فوتبالیست های جهان از فرانک لمپارد بازیکن کشور انگلستان الگو برداری
می کنم.‌
 کمی از فوتبال بندرعباس بگویید؟
فوتبال بندرعباس با سقوط آلومینیوم از لیگ برتر و شهرداری از لیگ یک دچار عقب ماندگی زیادی شد و این عقب ماندگی باعث بیمار شدن فوتبال بندرعباس شده است. فوتبال بندرعباس برای موفق شدن نیاز به برنامه ریزی وهمت مسوولان دارد.
 تعدادی از هم بازی های قدیمی خودتان را معرفی کنید ؟
در کنار بازیکنانی همچون مسعود رزم پوش،مجتبی سلیمانی،مظفر و میثم خسروانجوم،حسن آزادی، وحید افتاری،عليرضا لطفی پور،مصطفی رخبین زاده، سعید اقتداری و رحیم دهقانی بازی کرده ام.
 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان
رسیده اید؟
به جایگاه مدنظرم نرسیدم اما خداوند لطفش شامل حالم شد که بتوانم به جایگاه تقریبی که دوست داشتم برسم. انسان با امید زندگی می کند و امیدوارم با تلاش و تمرین به جایگاه واقعی که دوست دارم برسم. 
 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟
با تمامی دوستان فوتبالی خود صمیمی هستم.  
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
قشنگ ترین خاطره ورزشی من در  بازی های مجتمع دور دوم زیرگروه نوجوانان لیگ برتر کشور همراه با تیم نخل و به مربیگری محمد کارگران در شهر فریدون کنار استان مازندران رقم خورد . در این مسابقات برای صعود نیاز به برد داشتیم . از تیم حریف یک برصفر جلو بودیم که دقیقه نود گل مساوی خوردیم اما با شروع مجدد مسابقه و در دقایق پایانی وقت اضافه موفق شدیم گل پیروزی را بزنیم و به لیگ برتر کشور صعود کنیم.     
 تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
یک هفته قبل از مسابقات مقدماتی جام جهانی در کشور تایلند مصدوم شدم و نتوانستم در مسابقات حضور داشته باشم که این موضوع تلخ ترین خاطره فوتبالی برایم شد.      
 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟
آینده فوتبالی این استان دست فوتبالیست های جوان و آینده داراست پس  با تمرین و پشتکار به جایگاهی که مدنظردارید خواهید رسید و اینکه بلد باشد چگونه با ورزش حرفه ای زندگی کنید.
 نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟
با وجود این که در  پرسپولیس بازی کرده ام این موضوع را بگویم که در فوتبال حرفه ای رنگ ها تاثیری ندارند. در کل تمایل بیشتری به رنگ آبی دارم و در مجموع طرفدار فوتبال زیبا هستم.                  
 تیم مورد علاقه شما در جهان؟
بارسلونا و بایرن مونیخ 
 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما؟
منصور و عباس مدارایی،پرویز کریمی و مجتبی روشنگر جز بهترین دروازه بانان هرمزگان هستند.
 بهترین مربی کنونی ایران؟
یحیی گل محمدی
 بهترین مربی دنیا از نگاه شما؟
گواردیولا از نظر کار فنی در دنیا حرف اول را می زند.
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟
پیشکسوتان از سرمایه های با ارزش فوتبال ما هستند و احترام به  آن ها بر همه ما واجب می باشد.
متاسفانه فوتبال و انتخاب هایش برحسب شایستگی نیست و دوری پیشکسوتان  باعث شده فوتبال که رشته تخصصی می باشد دست افراد غیر تخصصی بیفتد.
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟
اگر خدا عمری بدهد و لیاقت داشته باشم دوست دارم بعد از فوتبالم در قامت مدیر یا مربی خدمتگزار جوانان شهرم باشم و بتوانم کمک شایانی به فوتبال هرمزگان بکنم.
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟
ازجنوب تا شمال و از شرق تا غرب هرمزگان برای من زیباست.      
 ازدواج کرده اید؟
بله و تا چند روز آینده پدر می شوم و دخترم  دلسا خانم متولد می شود. 
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
بیشتر به مطالعه می پردازم ودر کنار خانواده هستم.  
 از فوتبال استان بگویید فکر می کنید در جایگاه خودش قرار دارد؟
فوتبال استان متأسفانه از جایگاه واقعی خود به دور است. فوتبال هرمزگان  نیاز به برنامه و بودجه دارد و از همه مهم تر مدیر توانمند می خواهد. امیدوارم ترتیبی اتخاذ شود که صنایع استان مانند صنایع دیگر
استان های کشور به ورزش ورود کنند زیرا  کمک مالی صنایع تاثیر بسزایی در پیشرفت ورزش استان به خصوص فوتبال دارد. 
 برای بازگشت باشگاه های قدیمی استان به صحنه ورزش چه پیشنهادی دارید؟
متاسفانه اسپانسری وجود نداردکه  از باشگاه های قدیمی حمایت کنند و باشگاه ها درآمد ثابتی ندارند و نمی توانند تامین منابع کنند و اگر به باشگاه های قدیمی کمک شود مطمئنا به ورزش فوتبال باز خواهند گشت و ورود آن ها فوتبال استان را شکوفا می کند.                
 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟
فوتبالیست های هرمزگانی همگی بهترین هستند و اسم بردن از کسی باعث ناراحتی دیگر از هم بازی هایم خواهد شد.
 خانواده هم اهل ورزش هستند ؟
بله برادر هایم همه  ورزش می کنند.
 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟
مشکلات ورزش در همه جا وجود دارد اما چیزی که ناراحت کننده است عدم تلاش برای بهبود وضعیت موجود می باشد. ورزش استان برای پیشرفت نیازمند اتحاد و همدلی همه جانبه دارد. امیدوارم نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی  کمک کنند ورزش استان به جایگاه خودش برسد و شور و نشاط به مردم و ورزشکاران استان برگردد.                    
 وحرف آخر...
تشکر می کنم از خانوادم و همسرم که همیشه دعایشان بدرقه راهم بوده و در مسیر موفقیت کمکم کردند . همچنین از تمام مربیان،معلمان و استادان گرامی  در دانشگاه که برای اینجانب زحمت کشیدند
تشکر  می کنم  و امیدوارم شاگرد خوبی برایشان بوده باشم.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها