استقبال سازمان بنادر از برنامه‌های توسعه‌ دریایی و بندری قشم



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از هرگونه برنامه‌های توسعه‌ای دریایی و بندری که قرار است در جزیره قشم صورت گیرد، استقبال خواهیم کرد.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا محمدی کرجی روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیرامون توسعه همکاری های مشترک در حوزه دریایی، بندری و گردشگری قشم افزود: 
قانون گذار مسوولیت هایی را در بنادر ملکی، خصوصی و   بنادری که در جغرافیای مناطق آزاد واقع شده (غیر ملکی) را در چهارچوب وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی قرار داده است.
وی بیان داشت: باتوجه به ظرفیت‌های موجود بین بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد قشم و استناد به هماهنگی خوبی که از گذشته تا به امروز  بوده، می‌توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و برگزاری نشست‌های منظم دوره ای شاهد رفع موانع احتمالی و سرعت بخشیدن به روند  اجرای طرح‌های دریایی، بندری و گردشکری در  جزیره قشم بود.
تامین سه هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی قشم 
مدیرعامل منطقه آزاد قشم نیز در این نشست اظهارداشت: با تدوین یک برنامه جامع و هدفمند مبلغی افزون بر ۳ هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی به عنوان مبادی ورودی و خروجی جزیره تامین اعتبار شده است.
حمیدرضا مومنی با اشاره به اینکه مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و نظرات کارشناسی و فنی مسوولان بنادر قشم نیز لحاظ شده است، بیان داشت: عملیات اجرای این طرح‌ها بزودی آغاز می‌شود و بنا داریم تا نیمه سال آینده این سه پروژ به بهره برداری برسد.
وی ابرازداشت: ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مسافران و گردشگران که وارد جزیره قشم می‌شوند، اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم است.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد قشم یادآورشد: باتوجه به اینکه ۹۵ درصد از مسافران از بنادر پل، لافت و بندر شهید ذاکری به قشم سفر می‌کنند، با جدیت به دنبال تقویت زیرساخت ها، توسعه خدمات رفاهی و انجام مسوولیت‌های اجتماعی برای رضایتمندی بیشتر  گردشگران هستیم .
 مومنی افزود: در مقام مقایسه با نگاهی به وضعیت بنادر مسافری و گردشگری قشم می‌توان مشاهده کرد که ارائه خدمات نسبت به گذشته از نظر کیفیت، کمیت و ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته که برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم و نقش سازمان بنادر ودریانوردی در این حوزه بسیار موثر بوده است.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد قشم با اشاره به ۲ بندر تجاری بهمن و کاوه خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در بنادر منطقه آزاد قشم ایجادشده که این آمادگی وجود دارد در صورت لزوم از امکانات بنادر بهمن و کاوه همسان با بنادر تجاری مرکز استان استفاده شود. 
در نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر عامل منطقه آزاد قشم بر تقویت همکاری ها در زمینه های دریایی، بندری و گردشگری در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک تاکید شد و همچنین تشکیل یک کارگروه تخصصی در دستورکار قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر به جزیره قشم از بنادر پل، لافت و همچنین اسکله های گردشکری قشم از جمله گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز بازدید کرد. حضور در بنادر تجاری کاوه و بهمن و نیز نشست صمیمانه با کارکنان بندر قشم از دیگر برنامه‌های مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر به سرزمین عجایب هفتگانه بود.
هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها