توسط کوهنوردان حاجی آبادی صورت گرفت :

صعود به قله ۴۰۷۵ متری شیرکوه یزد



تیم یازده نفره کوهنوردی شهرستان حاجی آباد موفق به صعود قله شیرکوه یزد شدند.

 

مهدی حیدرنژاد رئیس هیات کوهنوردی شهرستان حاجی آباد در گفت و گو باصبح ساحل گفت: کوهنوردان حاجی آبادی موفق شدند به قله ۴۰۷۵ متری شیرکوه یزد صعود کنند. 
سرپرست این تیم کوهنوردی بیان داشت: قله شیرکوه بلندترین قله استان یزد است و علت نامگذاری این کوه با نام شیرکوه به دو دلیل محتمل است. 
اول آن که بعضی بر این باور هستند که این کوه به یک شیر که روی دستان خود خفته شباهت دارد و دیگر آن که شیرکوه کنار زیبایی‌هایی که دارد، آب قنات‌های تفت ، مهریز، روستای پیشکوه و پشتکوه و همین طور شهر یزد را تامین می‌کند به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای بین مردم منطقه دارد و به مانند مادری که به نوزداش شیر می دهد به عنوان «مادر یزد» شهرت دارد.
مهدی حیدرنژاد رئیس هیات کوهنوردی شهرستان حاجی آباد گفت : در این صعود هرمز کریمی،اسماعیل جعفری،رامین صمدی،عیسی احدی،مهدی حیدرنژاد،سمیه لشکری،هانیه پاسالاری،راضیه بامری،سارا سلجوقی،طیبه محسنی و صدیقه زحمتکش کوهنوردان تیم حاجی آبادی را تشکیل می دادند. 
وی در ادامه از کوهنوردان شهرستان حاجی آباد خواست تا باید با شرایط به وجود آماده سازگار شوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به زندگی ورزشی خود ادامه دهند تا سلامتی خود را بیمه نمایند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها