افزایش 39 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: ۳۵۳ هزار و ۷۸۸ تن کالای غیرنفتی از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال از بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که در همسنجی با پارسال ۳۹ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، قاسم عسکری نسب روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: محموله‌های صادراتی بیشتر شامل میوه و تره بار، خشکبار، موادمعدنی و مصالح ساختمانی بوده است.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۲۹۱ هزار و ۷۵۸ تن از این نوع محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابه جا شدند که این میزان نیز نمایانگر افزایش ۳۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته می‌باشد. 
وی بیان داشت: بیش از ۱۷ هزار تن کالای غیرنفتی نیز در چهارماهه ابتدایی امسال وارد بنادر غرب هرمزگان شده که رقم آن درهمسنجی با سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش داشته است. 
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: در چهارماهه سالجاری، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی به ۲۷ هزار و ۱۲۱ تن رسید که از این میزان، ۱۳ هزار و ۱۶ دستگاه خودروی ترانزیتی بوده است.
تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر غرب هرمزگان اظهارداشت: در دوره زمانی چهار ماهه امسال، در مجموع یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۲۱ تن انواع کالا در بندرلنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد.
عسکری نسب ابرازداشت: از این میزان، ۶۹۱ هزار و ۵۹۰ تن کالا با افزایش ۱۳ درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۷۶۸ هزار و ۱۳۱ تن دیگر به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.
این مقام مسوول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه نیز در این مدت به رقم ۸۹ هزار و ۳۲۸ تن رسید که افزایش سه درصدی در این زمینه به ثبت رسید. 
عسکری نسب همچنین از افزایش ۴۲۸ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندرلنگه خبر داد و گفت: در این مدت، تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ تی.ای.یو کانتینر پر در این بندر به انجام رسید. 
عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۲ هزار و ۳۰۲ فروند اعلام کرد و افزود: ازمجموع شناورهای پهلو گرفته در بنادر غرب هرمزگان، ۲۸۷ فروند شناور بالای هزار تن و ۴ هزار و ۳۰۹ فروند شناور زیر هزار تن می‌باشد. 
اداره بنادر و دریانوردی لنگه به عنوان مرکز مدیریت بنادرغرب استان هرمزگان با راهبری هفت بندر تجاری و مسافری( از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر)، ۵۷۵ کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس را تحت نظارت حوزه جغرافیایی خود دارد و علاوه بر ترابری مسافر و ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها