نماینده ولی فقیه درهرمزگان:

یک میلیارد تومان برای ساماندهی مساجد هرمزگان هزینه شد



به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی مساجد استان افزود: شهرداری و شورای شهر بندرعباس مصوبه‌های را در زمینه کمک به بازسازی و ساخت و ساز مساجد دارند اما نباید از ظرفیت‌های مردمی غافل شویم. 
وی بیان داشت: نیاز امروز ما ساماندهی و بررسی مطالعاتی درخصوص هزینه‌ها وظرفیت های موجود جهت کمک به تمامی مساجد سطح شهر بندرعباس است. 
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: بسیاری از مساجد هرمزگان دارای مستقلات و موقوفه هستند و می‌توانند هزینه‌های مورد نیاز خود را تامین کنند اما باید برای مساجدی که این ظرفیت را ندارد برنامه ریزی مدونی جهت ایجاد درآمد پایدار داشته باشیم. 
عبادی زاده افزود: متصدیان مساجد افرادی هستند که با علاقه و برای رضای خدا مشغول‌ این امر مهم هستند و باید بتوانم در روند مجوز دهی های لازم جهت ساخت و ساز مساعدت لازم را انجام دهیم تا درکوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. 
وی تصریح کرد: باید جایگاه ستاد ساماندهی مساجد را به گونه‌ای تصبیت کنیم که اگر مصوبه‌ای درخصوص مساجد صورت گرفت به عنوان سند بالادستی توسط سازمان‌ها لازم الاجرا باشد. 
ساماندهی امامان جمعه نیازمند ساز وکار مشخص است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خصوص ساماندهی امامان جماعت نیز گفت: به یک سازوکار مشخص برای ساماندهی و مهارت افزایی امامان جماعت نیازمندیم. 
وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز مساجد ما را درگیر خود کرده، نبود امامان جماعتی است که از توانایی مدیریت لازم جهت ساماندهی امورات برخوردار باشند.
 عبادی زاده گفت: ما یک بار و برای همیشه نیاز به یک ساماندهی جامع داریم، به گونه‌ای که بتوانم تمامی امامان جماعت را ساماندهی و مورد ارزیابی قرار دهیم. 
وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای ستاد ساماندهی امامان جماعت بررسی وضعیت فعالیت امامان جماعت و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت است.

منبع: ایرنا

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها