استاندار هرمزگان:

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی با مجموعه جهاد دانشگاهی در هرمزگان



استاندار هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در استان باید ضمن برقراری تعامل مناسب با مجموعه جهاد دانشگاهی در هرمزگان، از دستاوردهای این نهاد در زمینه‌های علمی و پژوهشی استفاده کنند.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی صبح امروز (۱۳ مردادماه) ضمن تبریک ۱۶ مردادماه، «چهلمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی» به کارکنان و فعالان جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان، گفت: نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد که تشکیل این نهاد نشان‌دهنده توجه ویژه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به کار علمی و تدبیر در این عرصه است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های مناسب خود زمینه مناسبی را برای ترویج و نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها فراهم کرد که این فعالیت ارزنده قابل‌تقدیر است.

استاندار هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه علم و دانش، بیان کرد: دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی برای کشور چشمگیر و کم‌نظیر بوده و متخصصان متعهد و مؤمن فعال در این نهاد توانسته‌اند پیچیده‌ترین فعالیت‌های علمی را انجام داده و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

همتی اقدامات جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان را ثمربخش دانست و گفت: جهاد دانشگاهی استان هرمزگان به دو مقوله کار علمی و فرهنگی به‌خوبی توجه داشته و باید در راستای فعالیت‌های پژوهشی و تولید ثروت از طریق علم گام‌های بیشتری بردارد. جهاد دانشگاهی استان هرمزگان باید به مقوله تجاری‌سازی علم و نقشی که برای جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور تبیین شده توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در استان باید ضمن برقراری تعامل مناسب با مجموعه جهاد دانشگاهی در هرمزگان، از دستاوردهای این نهاد در زمینه‌های علمی و پژوهشی استفاده کنند.

همتی تصریح کرد: جهادگران جهاد دانشگاهی در تحقق اهداف سال که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده نیز وظایف مهمی بر عهده دارند و مدیریت عالی استان هرمزگان آماده هرگونه حمایت و کمک به ارتقای جایگاه جهاد دانشگاهی استان هرمزگان است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی کانون خلاقیت و ابتکار و نوآوری است، افزود: در جهاد دانشگاهی هم طرح‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فاخر و گزین ارائه می‌شود و هم اجرای خوبی صورت می‌گیرد که باعث موفقیت برنامه‌های این نهاد شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در پایان بیان کرد: اگر روحیه جهادی، انقلابی بودن، کسب رضای الهی، درصحنه بودن و رویکرد خلاقانه و نوآورانه ادامه یابد به اهداف انقلاب و نظام نزدیک‌تر می‌شویم.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها