سامانه الکترونیکی مکاتبه های اداری در هرمزگان راه اندازی شد



سامانه الکترونیکی مکاتبه های اداری هرمزگان با هدف کاهش مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی کاهش یافته و در مصرف کاغذ صرفه جویی روز دوشنبه راه اندازی شد.

به گزارش صبح ساحل، معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری هرمزگان در حاشیه راه اندازی این سامانه گفت: با وجود این سیستم، انجام مکاتبه ها با تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت در هرمزگان قابل انجام است. 
نازنین شیبانی تذرجی افزود: برای نخستین بار در هرمزگان امکان ارسال نامه به ادارات از طریق دفاتر پیشخوان از سراسر استان فراهم شده و مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات و دستگاه ها نامه‌های خود را از طریق دفتر پیشخوان دولت در شهر خود پیگیری کنند.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: کاهش رفت و آمدهای مردم در شهرها و روستاها و نداشتن نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به ادارات و همچنین کاهش ترافیک شهری از دیگر اهداف  راه اندازی سامانه مکاتبه دولت در دفاتر پیشخوان استان است.
 شیبانی یادآورشد: اتصال روستاها به دستگاه های دولتی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دولت الکترونیک است که باعث کاهش رفت و آمد روستاییان می‌شود.
وی با تاکید بر سهولت انجام کار در این سامانه گفت: تمام مراحل و گردش کار در این سامانه به صورت پیامکی به اطلاع کاربران خواهد رسید.
شیبانی یادآورشد: فرایند ارائه خدمات شبکه دولت به مردم استان در این سامانه شامل پذیرش درخواست، ثبت درخواست در سامانه، ارائه کد رهگیری، پیگیری درخواست از دستگاه‌ها و اطلاع رسانی به متقاضی است و ارائه پاسخ با کدملی و کد رهگیری صورت می‌گیرد.
به گفته وی، این خدمت امکان ثبت نامه ها و درخواست مردمی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و به گردش در آوردن نامه ثبت شده در دستگاه های متصل به شبکه دولت را فراهم می‌آورد و تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند نامه‌های خود را به تمامی دستگاه های متصل به شبکه دولت از طریق پنجره واحد پیشخوان ارسال نمایند و از همین طریق پاسخ مکاتبه خود را دریافت نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها