معاون امور عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش:

تمامی مصالح ساختمانی در جزیره باید تاییدیه استاندارد از آزمایشگاه را دریافت کنند



معاون امور عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از جدیت این سازمان برای نظارت بر تولید و واردات مصالح ساختمانی  مرغوب و استاندارد در جزیره خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، مصطفی خانزادی در نخستین گردهمایی کنترل مضاعف ورود مصالح ساختمانی به جزیره کیش گفت: از سال گذشته در گروه منسجمی با همراهی دانشگاه صنعتی شریف، روی آئین نامه ها و بومی سازی روشی که امکان استاندارد سازی مصالح را فراهم آورد کار کرده ایم. 
وی افزود: اهمیت استاندارد بودن مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز حتی بیشتر از دارو است. چرا که یک داروی غیراستاندارد شاید به یک یا چند نفر آسیب بزند اما مصالح غیراستاندارد در ساختمان ها در مواردی مانند سیل، زلزله وآتش سوزی می تواند جان بیشماری از انسان ها را در خظر قرار دهد. 


مدیر عمرانی سازمان با بیان این که تقریبا تمامی مصالحی که در جزیره کیش به کار گرفته شده غیراستاندار است تصریح کرد: از این پس ورود تمامی مصالح ساختمانی به کیش کنترل و نظارت شده و اجازه نخواهیم داد مصالح غیراستاندارد وارد این جزیره شود. خانزادی با اشاره به عملیاتی شدن مراحل استانداردسازی مصالح ساختمانی ورودی و تولید شده در جزیره از ابتدای شهریور گفت: تمامی کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند باید هزینه های آزمایشگاه را به هزینه های ساخت و ساز خود در قراردادها اضافه کنند. وی آزمایشگاه دانشگاه شریف را به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان  در این رابطه معرفی کرد و افزود: تمامی مصالح ساختمانی مورد استفاده در جزیره باید تاییدیه استاندارد از آزمایشگاه را دریافت کنند. در این گردهمایی که عصردیروز در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد،  رئیس پردیس بین المللی دانشگاه شریف، جمعی از مدیران سازمان، رئیس اداره استاندارد کیش و تعدادی از تولیدکنندگان و واردکنندگان مصالح ساختمانی حضور داشتند.  

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها