اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه درگهان



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای ۱۷ پروژه عمرانی، رفاهی و تفریحی با هدف توسعه درگهان با بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا مومنی در دیدار مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، ساختار نوینی از منظر و خدمات شهری را در درگهان ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اجرای پروژه‌های کوتاه مدت شهر درگهان تا پایان امسال و با اعتبارات عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: برای مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های بزرگ عمرانی درگهان باید همایش جذب سرمایه‌گذاری برگزار کرد.

امیر سلکی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و امور درگهان هم با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در شهر درگهان گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری با هدف  توسعه گردشگری و ایجاد اقتصاد پایدار مردم شهر درگهان از برنامه‌های این مدیریت در همسویی با سیاست‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی از 17 پروژه عمرانی، گردشگری، خدمات‌شهری و روستایی، رفاهی، تفریحی و ورزشی به عنوان طرح‌های منطبق بر طرح تفصیلی برای کمک به توسعه و تحول شهر درگهان و روستاهای اطراف نام برد.

به گفته سلکی، ساخت پارک خطی حاشیه میدان گمرک شهر درگهان، بازار عرضه مستقیم میوه و تره بار، بازار بهداشتی ماهی فروشان، ساخت ایستگاه آتش نشانی برای ارتقا امنیت ساکنان و گردشگران، ایجاد دو میدان شهر درگهان و روستای هلر، ساخت بلوار روستای ریگو و توسعه کمپ پارک مهتاب، ساخت ایستگاه تاکسی روستای طولا و بلوار مسیر دسترسی به زندان از جمله پروژه های کوتاه مدتی است که در این شهر اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و امور درگهان افزود: توسعه شبکه معابر برای کاهش معضل ترافیک در زمان پیک حضور گردشگران از دیگر پروژه‌های کوتاه مدت طراحی شده است که شامل چند مسیر مانند؛ بلوار وحدت- بزرگراه خلیج فارس، بلوار درگهان - روستای کووه ایی و رینگ ساحلی درگهان- روستای هلر(سینما دریای هلر) می‌شود.

مدیرامور درگهان گفت: شش طرح گردشگری، رفاهی و ورزشی از جمله پروژه اسکله تفریحی و گردشگری، طراحی سالن کنسرت روباز با نگاهی به داشته‌های نیاکان ما در این جزیره را برای جذب سرمایه‌گذار با هدف دستیابی به توسعه پایدار آماده کرده‌ایم.

وی از پایانه مسافربری بین شهری جزیره قشم و ساخت کمپ پارک ساحلی درگهان – روستای کووه‌ای با کاربری تفریحی و خدماتی نیز به عنوان بخش دیگری از پروژه‌های قابل واگذاری به سرمایه گذاران نام برد.

به گفته سلکی، طرح‌ پارک آبی روباز و سایت ورزشی 70 هکتاری با توجه به سفر سالانه بیش از (3 و نیم) میلیون گردشگر به شهر درگهان، قابلب واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

شایان ذکر است، درگَهان در 20 کیلومتری غرب شهر قشم یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری جنوب کشور محسوب می شود.

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها