مدیرعامل بنیاد علوی:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شهرستان بشاگرد و جزیره لارک



معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه شهرستان حاجی آباد و لارک گفت: ۱۱ میلیارد تومان از این مقدار در جزیره لارک و ۳۹ میلیارد تومان نیز در شهرستان حاجی آباد هزینه خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، «محسن منصوری» در جلسه بررسی طرح های آبادانی بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مناطق محروم استان هرمزگان یکی از اولویت های بنیاد مستضعفان است و اقدامات مثبتی نیز تا کنون انجام شده و در حال برنامه ریزی برای انجام پروژه های دیگری نیز هستیم.

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم کارخانه فولاد کاوه هرمزگان، عنوان کرد: با تکمیل این فاز که پس از خروج شرکت های خارجی از ایران به صورت کاملا بومی انجام شد تولید فولاد در استان هرمزگان افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به کمک 21 میلیاردی بنیاد مستضعفان به استان هرمزگان، ابراز داشت: چهار میلیارد تومان از این مقدار توسط بنیاد علوی تامین شد.

منصوری تصریح کرد: در بحث سیلاب برای تامین اقلامی نظیر سیمان اعلام آمادگی داریم.

وی ضمن اعلام آمادگی برای تامین سیمان در راستای انجام اقداماتی در حوزه مهار سیلاب، خاطرنشان کرد: در ابتدا پنج میلیارد تومان برای توسعه لارک و 22 میلیارد تومان برای شهرستان حاجی آباد در نظر گرفته شد که پس از بررسی های مجدد و شروع فعالیت در این دو منطقه به این نتیجه رسیدیم که این اعتبارات باید افزایش پیدا کنند.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای تکیل طرح هادی روستایی لارک، بیان ادامه داد: مصوب شد که اعتبارات توسعه لارک تا 11 میلیارد تومان افزایش پیدا کند که بر اساس بررسی های انجام شده، با این اعتبار پروژه در حال انجامیدر لارک باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده مقرر شد که اعتبارات توسعه ای شهرستان حاجی آباد نیز تا 22 میلیارد تومان افزایش پیدا کند. پس از اینکه کار در شهرستان حاجی آباد آغاز شد؛ باز هم نیاز به افزایش اعتبار دیده شد به همین جهت مصوب شد که 39 میلیارد تومان برای توسعه شهرستان بشاگرد در نظر گرفته شود که در حال حاضر 11 میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه 30 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی در اختیار مردم منطقه قرار خواهد گرفت تشریح کرد: بنیاد علوی این آمادگی را دارد که 25 میلیارد تومان را به عنوان مشارکت 50 درصدی برای احداث جاده آسفالته در منطقه کوه شاه احمدی هزینه کند.

وی با اشاره به کمک سه میلیارد و 400 میلیون تومانی بنیاد علوی برای بهبود وضعیت آب شرب منطقه کوه شاه، عنوان کرد: به مناسبت عید غدیرخم 100 قلم جهیزیه جهت توزیع در استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

منصوری تصریح کرد: بنیاد علوی همچنین اعتباراتی را در حوزه های احداث زمین چمن مصنوعی، تجهیز مدارس، آبرسانی روستایی، احداث واحدهای مسکونی کمیته امداد، لایروبی قنوات، کمک به صندوق های خرد روستایی و توزیع بسته های حمایتی هزینه کرده است.

گفتنی است که در پایان این جلسه استاندار هرمزگان با اهدای لوحی از زحمات محسن منصوری مدیرعامل بناید علوی در استان هرمزگان قدردانی کرد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها