رییس کل دادگستری هرمزگان:

حجم زیادی از پرونده‌های قضایی استان در رابطه با قصور در ایمنی کار است



رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به خسارت های ناشی از رعایت نشدن اصول ایمنی در محیط های کار، گفت: دستگاه قضایی برخورد جدی با ناقضان قانون و افرادی که امنیت محیط کار را به خطر می اندازند در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم هرمزگان اظهار داشت: حجم زیادی از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان در رابطه با عدم رعایت اصول فنی و قصور از ایمنی کار است.

وی تاکید کرد: به منظور شناسایی افراد متخلف در این بخش باید بازرسی ها و نظارت های ایمنی از بنگاه های اقتصادی از لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.

این مقام مسوول ادامه داد: ازدیاد پروژه های ساختمانی در استان هرمزگان باعث شده بیشترین میزان خسارت مالی و جانی در این خصوص ، ناشی از رعایت نشدن موازین ایمنی باشد که رفع آن نیازمند پیگیری جدی و توجه ویژه به آموزش کارگران ، پیمانکاران و حتی کارفرمایان است.

صالحی ارائه آموزش های تخصصی از سوی مراکز فنی و حرفه ای را در این خصوص بسیار تأثیر گذار عنوان کرد و گفت: صدا و سیما می تواند با تولیدات محتوایی مناسب و پخش آنها در راستای افزایش سطح آموزش در این حوزه کمک شایانی نماید.

وی از مدیران اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان خواست با هماهنگی دستگاه های مسئول به منظور ارتقای شاخص ایمنی کار در مراکز تولیدی ، صنعتی و پروژه های عمرانی استان، طرحی تهیه کنند که با تصویب آن در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از اعتیاد نسل جوان

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از اعتیاد نسل جوان تاکید کرد.

صالحی ابراز داشت: به واسطه قرار گرفتن استان هرمزگان در مسیر ترانزیت مواد مخدر، اعمال تدابیر پیشگیرانه به منظور جلوگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی از مسوولان آموزش و پرورش خواست با ارزیابی دقیق و جامع طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان "نماد" ، میزان تأثیر گذاری اجرای آن را در مدارس استان بررسی نمایند.

رییس کل دادگستری هرمزگان در این نشست مسوولان اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان را مأمور کرد تا با ارزیابی تعداد دانش آموزانی که درگیر اعتیاد هستند ، مقدماتی فراهم آورند تا در صورت لزوم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تفکیک این افراد از معتادان عادی و بزرگسال به منظور ایجاد کمپ تخصصی افراد زیر ۱۸ سال اقدام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها