به تمامی گروه‌های خونی در هرمزگان نیاز داریم



مدیرکل انتقال خون هرمزگان با بیان اینکه شمار مراجعه کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش یافته است، اظهار کرد: اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

به گزارش صبح ساحل، ایمان زارعی افزود: شیوع کرونا و ترس از ابتلاء به کرونا از مهم‌ترین دلایل کاهش به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکزبا کاهش ذخایر خون روبرو شدند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های خونگیری در پایگاه‌های انتقال خون استان به طور مستمر گند زدایی و ضد عفونی می‌شود و شهروندان در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

زارعی با بیان اینکه هرمزگان روزانه به طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود و اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، بیان کرد: عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند.

زارعی اضافه کرد: پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۷.۳۰ تا ۲۱ و پایگاه‌های انتقال خون بندرلنگه و میناب هم از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۳.۳۰ اماده خدمات رسانی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان قشم هم پایگاه‌های انتقال خون از ساعت ۱۷ تا ۲۰.۳۰ منتظر اهدا کنندگان خون است، عنوان کرد: اهدا کنندگان هم می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir در ساعت‌های مشخص خون اهدا کنند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها