رییس کل دادگستری هرمزگان:

خبرنگاران نقش مهم و بی بدیلی در ارتقای سطح دانش مردم جامعه دارند



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: خبرنگاران نقش مهم و بی بدیلی در ارتقای سطح دانش و آگاهی های حقوقی و قضایی مردم دارند و مجموعه قضایی همواره از حضور و فعالیت اصحاب رسانه حمایت می‌کند.

 

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی روز جمعه با صدور پیامی ضمن تبریک روز خبرنگار (هفدهم مردادماه) اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم در پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش حجم پرونده های وارده به دستگاه قضایی بسیار مؤثر است و بی شک نقش اصحاب رسانه در تحقق این شاخص بسیار حائز اهمیت و بی بدیل خواهد بود.

وی در این پیام آورده است: روز خبرنگار یادآور ایثار و از خودگذشتگی نام آورانی است که برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی در مسیر پاسداری از حق و حقیقت از جان خود گذشتند و با وفاداری به سوگندشان به قلم و قداست آن و به حرفهٔ مقدس خبرنگاری اعتبار بخشیدند.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: خبرنگاران باید همواره به وظیفه ذاتی خود که تهیه و انتشار اخبار صحیح و مورد نیاز مردم و جامعه است عمل کنند و دستگاه قضایی خبرنگارانی را  که به دنبال مطالبه‌گری و رسالت واقعی خود هستند، با تمام قوا حمایت می‌کند.

صالحی در پایان این پیام آورده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز خبرنگار و نکوداشت اساتید و پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی و همه زحمتکشان عرصه خبر، این روز را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران فعال در حوزه اطلاع رسانی دستگاه قضایی استان هرمزگان تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران، عکاسان و همه عزیزانی که در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

در هفدهم مردادماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها