نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

غدیر یک مکتب جامعه‌ساز از وحدت امت اسلام است



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت جایگاه غدیر به عنوان مرکز ثقل جامعه اسلامی گفت: غدیر یک واقعه و حادثه نبود بلکه غدیر یک مکتب و فرهنگ جامعه‎ساز از وحدت امت اسلام است.

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز شنبه در «ششمین همایش ولایت محور اتحاد امت اسلام» اظهارداشت: غدیر را اگر را از دریچه قصه‌ها و داستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد صرفا یک نگاه حادثه‌ای به غدیر شده درحالی که غدیر یک مکتب انسان‌ساز و جامعه‌ساز است.

وی یکی از برکات غدیر را اهمیت و توجه به مساله ولایت فقیه عنوان دانست که پنجره‌ای از وحدت امت اسلامی را حول غدیر در جهان امروزه گشوده شده است.

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز غدیر به عنوان یک مدل در جهان شناخته شد و نقش موثر آن از دریچه‌های مختلف  از جمله از منظر اتحاد اسلامی قابل بررسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: بن مایه اصلی غدیر قوه مجریه اسلام است که اگر در بعد اجرایی و ابعاد سه گانه هدایتگری غدیر، ولایت تکوینی و قدرت تصرف بر کائنات و همچنین از بعد حاکمیت اسلامی و نگهبان مورد بررسی قرار گیرد، نقش جامع غدیر در این ابعاد را بهتر خواهیم شناخت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: غدیر را اگر به عنوان نگهبان دین به آن نگاه کنیم تا حدودی توانسته‌ایم نقش خود را به عنوان قوه مجریه اسلام و به عنوان یک امر مشترک بین امت اسلامی ایفا کنیم .

وی گفت: حتی بنا به تفسیر اهل سنت از مفهوم ولی فقیه در خطبه غدیر می‌توان به  یک نقطه اشتراکی بین امت اسلام نگاه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با بیان این که وحدت شیعه و سنی به معنی رسمیت شناختن هر دو مذهب است، ادامه داد: این وحدت می‌تواند با تکیه بر مساله غدیر به نگاهی واقع بینانه‌تر، مسیرهای وحدت امت اسلام را هموار کند.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: جهان اسلام به ویژه ایران باید از ولایت مطلقه فقیه اطاعت کند، چرا که تنها راه سعادت جامعه ولایت‌پذیری است و اگر جامعه از این مسیر منحرف شود به طور قطع آسیب می‌بیند.

وی هم‌چنین با اشاره به جایگاه والای صاحب غدیر جایگاه، گفت: کتاب شریف الغدیر از منظر بسیاری از متفکران مسیر امت اسلام و راه وحدت را به سوی همه اسلام گشوده است.

 «ششمین همایش ولایت محور اتحاد امت اسلام» در بستر فضای مجازی به میزبانی بنیاد بین‌المللی غدیر استان هرمزگان با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها