رییس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد

لزوم نظارت دقیق قضایی بر عملکرد کارشناسان رسمی/ ضرورت بروز ماندن رسیدگی ها در هرمزگان



رییس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم ارائه نظرات کارشناسی در مهلت قانونی و ضرورت حفظ و ارتقای شاخص بروز ماندن رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی استان تأکید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل،  علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جلسه کمیته رفع اطاله دادرسی، تسریع در روند رسیدگی همراه با حفظ کیفیت در تصمیم گیری را از مهمترین رسالت های دستگاه قضایی برشمرد و تأکید کرد: تسریع همراه با دقت نظر در رسیدگی های قضایی ، مطالبه به حق مردم است که باید در راستای آن گام برداریم.

وی تصریح کرد: در قالب کمیته اجرایی رفع اطاله دادرسی و با تحلیل عملکرد هر یک از شعب ، نقاط قوت و ضعف ، استخراج و بلافاصله راهکارهای لازم در راستای بهبود آمار عملکرد آن شعبه و رفع نواقص و ایرادات موجود ارائه و ابلاغ می گردد.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان کاهش زمان رسیدگی به پرونده های وارده را روشی مناسب در جلب اعتماد و رضایت عمومی بیان کرد و افزود: کمیته رفع اطاله دادرسی باید با فعالیت مداوم به منظور بروز ماندن رسیدگی ها در استان تلاش نماید.

صالحی ضمن تأکید بر لزوم نظارت دقیق قضایی بر عملکرد کارشناسان رسمی دادگستری، عدم وصول به موقع نظرات کارشناسی و عدم ارجاع به کارشناسان مرتبط را از جمله موارد مهم در شکل گیری اطاله دادرسی عنوان کرد و یادآور شد: ضرورت دارد کارشناسان رسمی با صدور نظرات متقن و در چارچوب مهلت قانونی ، دستگاه قضایی استان را به منظور حفظ و ارتقای شاخص بروز ماندن رسیدگی ها یاری رسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها