نقد منصفانه جایگزین اهداف مغرضانه



به مناسبت هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که به‌روز خبرنگار، نام‌گذاری شده است بر خود وظیفه می‌دانم به پاسداشت تلاش‌های همکارانم در خط مقدم اطلاع‌رسانی، صمیمانه‌ترین تبریک‌ها را نثار پیامبران حوزه رسانه کنم. کسانی را وحی پیام‌رسانی را به اذن مردم گرفته‌اند و آگاهی بخشی را بر خود حجت قرار داده‌اند.
بالا رفتن آگاهی جامعه موجبات مسئولیت‌پذیری را فراهم می‌آورد و در جامعه مسئولیت‌پذیر می‌توان امیدوار بود آرمان‌های اصیل جایگزین بی‌توجهی‌ها شود.
اینجاست که نقش یک خبرنگار به‌عنوان دیده‌بان جامعه برجسته می‌شود، کسانی که جسارت و شجاعت را به حلقه عدالت‌خواهی وصل می‌کنند و با استفاده از استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی مخاطب را به سمت قضاوت صحیح هدایت می‌کنند.رسانه‌ی امروز وظیفه دارد با ایجاد توازن بین واقع‌نگری و شک گرایی زمینه‌ها را به‌گونه‌ای ایجاد کند که در کنار برانگیخته کردن روحیه مطالبه گری، نقد منصفانه بر اهداف مغرضانه چیره شود.
قلم، این ابزار مقدسی که در دست ما است برای تعالی و پیشرفت ایران اسلامی به‌گونه‌ای بچرخد که دایره نقادی نامحدود خود را به دور زیاده‌خواهی‌ها بکشد تا اهداف قانون‌گریزان نمایان شود.
اگر خدمات امروز دستگاه قضایی برای مردم آشکارشده است بخشی از آن‌ها به‌واسطه شهامت اصحاب رسانه است که امتداد حرکات آن‌ها در قالب سوت زنی فساد تعمیم پیداکرده است.
رسانه آنلاین امروز ابزاری است که می‌تواند در یک آن تهدیدها را به فرصت مبدل کند و با جریان سازی صحیح مخاطب را به سمت ماهیت انسانی هدایت نماید.
ایجاد بستر مناسب، تولید محتوای سالم و ارائه آن در قالب اصولی، بدون شک راه موفقیت را هموارتر خواهد کرد تا با لذت بیشتری شاهد تحقق آینده روشن ایران که مدنظر مقام معظم رهبری است باشیم.
رهبری و راهبری حکیمانه رهبر فرزانه را توشه راه خودخواهیم کرد تا در شرایط سخت فعلی شدیدترین فشارها و تحریم‌های ظالمانه را با کمک مسئولین و مردم فهیم پشت سر بگذاریم و با ایفای نقش رسانه‌ای خود در جهت سربلندی مردم و عزت ایران عزیزمان گام برداریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها