پیشکسوت فوتبال هرمزگان :

بی توجهی مسئولان درد بزرگ ورزش هرمزگان است



دوازده سال داشت که در تیم رده پایه اروندسورو بازی کرد و به همراه این تیم در مسابقات شهرستان مقام سوم را کسب کرد.
سال بعد در  رده سنی نونهالان مقام دوم و سال بعد هم در رده نوجوانان نایب قهرمان استان شد . سابقه حضور در تیم منتخب آموزشگاه های و نوجوانان استان را در کارنامه دارد.
در این شماره از رورنامه صبح ساحل به سراغ محمود حاجی پور سورویی یکی از پیشکسوتان فوتبال و عضو هیئت مدیره باشگاه اروند سورو رفته ایم .

   


وی متولد یکم مهرماه سال ۱۳۴۷ در بندرعباس است. 
فوتبالش را زیر نظر مربی خوبش محمد صالحی شروع کرد و به جز اروندسورو در هیچ باشگاهی بازی نکرده است و با این تیم به زیرگروه ليگ دسته سوم فوتبال کشور راه یافته است.
به عنوان یک هافبک جنگنده در کنار همه بازیکنان اروند روزهای پر فروغی داشت اما در کنار دریازاده ، روحی ، محمد شاهی و  کمالی بازی های خیره کننده ای به نمایش گذاشته است.
خودش علاقه زیادی به مربیگری ندارد اما زحمات مربیانش صالحی و پرنداخت که بیشترین نقش را در موفقیتش داشته اند فراموش نمی کند البته محمود امیدی ،  دمادم و پریزاده دیگر مربیان این پیشکسوت فوتبال هرمزگان بوده اند.
برای این که الگوی در فوتبال داشته باشد همیشه از فاروق دریازاده ، محمد دریازاده، احمد ارجمند حسن حاجی زاده الگو می گرفت البته در کنار این ها الگوهای از علی دایی و کریم باقری هم در دستور کار خودش داشت. یکی از آرزوهای این  پیشکسوت ما داشتن یک تیم کاملا بومی در استان
 برای حضور در مسابقات کشوری است زیرا اعتقاد دارد بازیکنان و مربیان بومی این توانایی را دارند که فوتبال هرمزگان را به رخ سایر فوتبالیست های کشور بکشانند.
محمود حاجی پور بر این باوراست که در فوتبال مثل خیلی از هرمزگانی ها به حقش نرسیده است وبا وجود این که فوتبال بندرعباس استعدادهای زیادی دارد اما جایگاه خوبی در فوتبال کشور ندارد.
اینقدر در فوتبال خوب کار می کرد که تمام بزرگان باشگاه همواره از مشوفقان ایشان بودند و با تشویق های این بزرگان باشگاه اروند بود که ۴۰ سال بازی کرد .
در مسابقات استانی مقابل خواجه عطاء بهترین بازی خودش را به نمایش گذاشته است اما بهترین گل دوران بازیگری خودش را به تیم رودان از روی نقطه کرنری به ثمر رسانده است که با گل ایشان تیم اروند به دور بعدی مسابقات صعود کرد.
از هم دوره های ایشان بازیکنی به سطح اول فوتبال کشور راه نیافت اما منصور پزشک یکی از هم تیمی ایشان که هم فوتبال بازی می کرد و هم دونده بود در دومیدانی در سطح کشور موفق عمل کرده است.
صمیمی ترین دوستان فوتبالی ایشان  امین دریازاده ،  محمد ملاحی و جواد روحی است و قشنگ ترین خاطرات ورزشی ایشان مقام ششمی به همراه تیم آموزشگاه های هرمزگان در مسابقات  کشوری است. توصیه این فوتبالیست پیشکسوت به جوانان این است که اول اخلاق را در دستور کار خود قرار دهند و بعدهم این اخلاق را در ورزش سرلوحه کار خودشان بگذارند.
تیم ملی آلمان را از بین تیم های خارجی فوتبال بیشتر دوست دارد و ابراهیم خورا به را به عنوان بهترین دروازه بان دوره خودشان در هرمزگان معرفی می کند.
علی دایی و امیر قلعه نوعی را به عنوان بهترین مربیان فوتبال ایران و گواردیولا را بهترین مربی فوتبال دنیا می داند ولی خودش اگر بخواهد به عنوان سرمریی یک  تیم  از بازیکنان قدیمی به میدان بفرستد از وجود ابراهیم خورابه، اسعد کمالی، محمد امین دریازاده ، احمد ارجمندنیا، حسن حاجی زاده ، یعقوب کوسج، اسماعیل مسعودی ، داریوش محمد شاهی، فرشاد عبدالهی ، محمد ملاحی و شهاب کمالی  را به میدان می فرستاد.‌
به عنوان یک پیشکسوت اعتقاد دارد فوتبال هرمزگان شوروشوق گذشته را ندارد و در این بین پیشکسوتان هم در فوتبال استان جایگاه ای ندارند واین موضوع باعث دلخوری بسیاری از پیشکسوتان شده است.
البته ایشان اعتقاد دارد که باشگاه اروند همواره از وجود پیشکسوتان در تمامی کارهای خودش بهره می برد و در کل پیشکسوتان اروند در این باشگاه جایگاه ویژه ای دارند به طور مثال خود ایشان  ۹ سال است که در هئیت مدیره باشگاه مشغول به فعالیت است.
محمود حاجی پور دوست دارد یک تیم منتخب از فوتبالیست های پایه در مرکز استان تشکیل شود تا این تیم طی چند سال بعد پشتوانه فوتبال هرمزگان باشد.
این پیشکسوت دوست داشتنی که تفریح با خانواده و حل جدول جز اوقات فراغتش می باشد  از جمله فوتبالیست های است  که به تیم رنگی خاصی وابسته نیست وعاشق فوتبال زیبا است .
این پیشکسوت ارزنده فوتبال هرمزگان در مورد فوتبال ساحلی استان و موفقیت بچه های محله سورو هم گفت : استعدادهای فروانی در این رشته  ورزشی  داریم .
استعدادی به مانند  فاروق درا که  چند دوره عضو تیم ملی بود . البته در کنار فاروق باید از  احسان درا که با تیم ملی ایران  قهرمان جام بین قاره ای شد و فرشاد عبداللهی و همچنین  فاروق پسنده آقای گل فوتبال ساحلی ایران که همگی از محله سورو هستند یاد کرد.‌ 
وی از تمامی کسانی که از بدو تاسیس باشگاه اروند خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی ۴۰ سال از زندگی خود و وقت  خانواده شان برای باشگاه گذاشتن تا جوانان محله به ورزش بپردازند
تشکر کرد.
  درخواست ایشان از مسوولان ورزش استان  این است که ورزش پایه را در تمامی رشته های ورزشی جدی بگیرند زیرا هرچه پایه ورزش ما قوی تر باشد موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.
اگر بخواهیم وارد زندگی خصوصی ایشان هم  بشویم این که محمود حاجی پور در سال ۱۳۷۱ ازدواج کرده است که ماحصل این ازدواج سه فرزند دختر ویک فرزند پسر است و البته دو نوه پسر هم دارد. 
حرف دل و پایانی این پیشکسوت فوتبال هرمزگان  این است که چرا ورزش استان مثل سایر استان ها از حمایت صنایع بزرگ برخوردار نیست و فرق استان هرمزگان با استان های مثل اصفهان چیست که از همه طرف از ورزش آن حمایت می شود اما در استان ما با وجود صنایع و شرکت های بزرگ تیم های ورزشی آن برای اعزام به مسابقات کشوری از بی پولی رنج
 می برند . این درد بزرگی است که هیچ کس به فکر ورزش و جوانان ما نيست و علت آن هم بی توجهی مسوولان به ورزش است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها