دوره دوم ذخیره سازی میگو در سایت های پرورش میگوی هرمزگان آغاز شد



رئیس گروه توسعه میگوی شیلات هرمزگان از آغاز دوره دوم ذخیره سازی میگو در سایت های پرورش میگوی هرمزگان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، علی اکبر مجاز با اشاره به دستاوردهای صنعت تکثیر و پرورش میگو برای استان هرمزگان از جمله رونق و جهش تولید، ارز آوری، اشتغال زایی و … گفت: برای تداوم این مسیر و همچنین ارتقای بیش از پیش دست آورده‌ای آبزی پروری به ویژه در حوزه میگو نیازمند حمایت و یاری همه مسئولان استان و همت مضاعف بخش خصوصی هستیم.

مجاز آغاز دوره دوم ذخیره سازی در در سایت‌های پرورش میگو استان را ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها ی ابلاغی و استحصال شرایط فنی لازم خواند و گفت: احراز این شرایط بسیار حائز اهمیت است چراکه می‌تواند در صورت عدم تحقق منجر به خسارت شود.

رئیس اداره توسعه میگو گفت: خوشبختانه با توجه به وجود لارو مورد نیاز در استان هرمزگان، در سال جاری نیازی به واردات بچه میگو از دیگر استان‌ها نخواهیم داشت.

مجاز مجتمع‌های پرورش میگوی تیاب جنوبی و شمالی، سایه خوش، مقام، هنگام، دوستکو، کولغان، شور اول و دوم سیریک و یکدار شرقی و غربی، گزی میانی و غربی را از اهم مجتمع‌های پرورش میگو استان خواند.

رئیس گروه توسعه میگو شیلات استان گفت: اهمیت آبزی پروری در حفاظت از زیست دریایی برای نسل آینده، ارز آوری، رونق تولید و اشتغال زایی به خوبی مشخص است به طوری که در حال حاضر استان را با همت صورت گرفته توانسته به قطب تولیدات شیلاتی کشور تبدیل کند.

مجاز افزود: با توجه به ساحل و دریای گسترده و همچنین شرایط آب و هوایی استان هرمزگان، شرایط برای کشت و پرورش انواع آبزیان بویژه ماهی و میگو از سال‌های قبل فراهم شده است و هر سال بر این ظرفیت برای رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی افزوده می‌شود.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها