وام40 میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی در قشم



مدیر‌بنیاد مسکن قشم گفت: ۶۰ درصد ساختمان‌های روستاهای جزیره قشم، براساس برآورده‌های انجام شده به مقام‌سازی نیازمندند و برای تسریع در روند نوسازی واحدهای مسکونی وام‌ مقاوم سازی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، محمد‌رضا ترکی، مدیر‌بنیاد مسکن قشم گفت: وام مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی و یا احداث واحدهای جدید با رعایت اصول مهندسی 400 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد است. وی ادامه داد: این تسهیلات 13 ساله با داشتن مزیت دو سال دوره تنفس، امتیاز بسیار مهمی است تا روستائیان برای جلوگیری از تخریب ساختمان‌ها و ایمن‌سازی جان خود و خانواده در برابر حوادث غیر‌مترقبه، از آن استفاده کنند.

به‌گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان قشم، قدمت بالای ساختمان‌ها، زلزله‌خیز بودن قشم، رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام ساخت و همچنین جاری شدن سیل به دلیل بارا‌ن از عوامل اصلی آسیب دیدن ساختمان‌های روستایی قشم است از این رو برای برطرف شدن خطر و مشکلات در واحدهای مسکونی فرسوده این تسهیلات درنظر گرفته شده است. وی اعلام کرد: بنیاد مسکن با توجه به شناور‌بودن میزان اعتبار این تسهیلات آماده است تمام تقاضاهای مقاوم‌سازی و یا ساخت واحدهای جدید روستایی را به بانک‌های عامل معرفی کند.شایان ذکر است؛ بخش اعظم جمعیت 150 هزار نفری شهرستان قشم در جنوب ایران شامل جزایر قشم، هنگام و لارک در حدود 70 روستا زندگی می‌کنند و این تسهیلات با دوره زمانی 15 ساله می‌تواند نقش مهمی در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی داشته باشد. منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها