جزییات از آتش سوزی در گفت و گو با بازرس هیات مدیره بازار پردیس یک کیش؛

اتصالی برق 40 مغازه را به آتش کشید



آتش ناشی از اتصالی برق  موجب سوختن حدود 40 غرفه از 220 غرفه بازار پردیس یک کیش شد و دود غلیظ ناشی از آن جان مرد 25 ساله ای را گرفت که هنگام خروج از مغازه دچار خفگی شد.

مهدی مقربی بازرس هیات مدیره بازار پردیس  یک با بیان اینکه برق این جزیره دچار مشکلاتی است و اکثر اوقات موجب اتصالی می شود به صبح ساحل گفت: کابلهای برق این بازار هر چند سال یک بار ، عوض شده و آخرین تعویض کابلها متعلق به  5 سال گذشته بود ،همچنین  سقف این بازار چندین بار بازسازی شده و مشکل اصلی این جزیره برق است که نوسانات آن موجب خسارتهای زیادی به کیشوندان شده است.وی  از روز حادثه در این بازار با عمر 28 ساله گفت: ساعت 8 صبح یکشنبه 19 مردادماه جاری از ایجاد حریق باخبر شدیم که احتمالا ساعاتی قبل جرقه آتش درسقف کنافی مغازه  کفش فروشی  شروع شده بود و در آن ساعت زبانه کشیده که نگهبانان پس از رویت، به سرعت آتش نشانان را مطلع کردند. مقربی با اشاره به اینکه عملیات اطفا در ساعت حدود 15 و 30 دقیقه به پایان رسیده است  افزود: آتش نشانان تمام سعی و تلاش خودشان را بکار بردند تا جلوی پیشرفت حریق به مغازه ها را بگیرند اما کمبود امکانات آتش نشانی ، موجب سرایت آتش  وخسارت بالای بازار شد. وی ادامه داد: بر اثر شدت پیشروی آتش به سمت مغازه ها ، سقف چند مغازه خراب شد، همچنین آتش نشانان برای اطفا حریق ،مجبور شدند دیوار  6 مغازه  را خراب کنند تا وارد بازار شوند و نیز خودروی کف پاش از فرودگاه به کمک آتش نشانی آمد.مقربی اضافه کرد :این بازار قدیمی  دارای 220 غرفه است که به جز خسارت  دچار دودگرفتی شد در این میان حدود 40 غرفه به طور کامل از بین رفت .

  مرگ  به علت خفگی

بازرس هیات مدیره بازار پردیس  از مرگ مرد جوان در این مرکز تجاری  گفت و  با بیان اینکه ورود و خروج تمامی  مغازه داران توسط نگهبانان این بازار ثبت می شود افزود: آن روز یک نفر از مغازه داران آرایشگری ساعت 7 و نیم صبح  وارد بازار شده بود البته این  مغازه دور از محل شروع حریق بود و وی تا دود را دیده  خودش را نزدیک پله برقی رسانده  و در راهرو بعد از عبور از چند مغازه به علت استنشاق دود، دچار خفگی شده بود. مقربی ادامه داد: متاسفانه تا زمانی که وی را پیدا کرده بودند جان سپرده دو قسمتی از صورتش نیز دچار سوختگی شده بود. وی شروع فعالیت بازار را 9 و نیم صبح تا یک و نیم ظهر و همچنین 5 عصر تا 11 شب دانست و خاطرنشان کرد: این حادثه موجب مرگ فقط  یک نفر شده است و در فضای مجازی کشته های  بیشتر اعلام شده بود که این آمار کذب است.

 

    اتصالی برق 40 مغازه  را به آتش کشید

 علت حادثه در دست بررسی است

بازرس هیات مدیره بازار پردیس یک ، ازتحت پوشش  بیمه بودن تمامی غرفه ها سخن گفت و افزود: این بازار تعطیل شد ، در این حادثه بیش از هزار نفرکه  از طریق این مغازه ها امرار و معاش می کردند  دچار ضررو زیان زیادی شدند و اکثرا مقروض بانک ها هستند. مقربی گفت: در این رابطه  به همراه هیات مدیره و کسبه به دادگستری مراجعه کردیم و دادستان قول این را به ما داد که در اسرع وقت  پی گیری این موضوع و  راه حل های جبران خسارات باشد. وی افزود: همچنین مقرر شده کارشناسان بیمه  از تهران به کیش بیایند و پس از بازدید از محل، برآورد خسارات کنند. مقربی به احمد جباری نماینده غرب هرمزگان  در مجلس شورای اسلامی اشاره ای داشت و گفت: این نماینده بیان داشته که از هیچ گونه مساعدتی در جهت حل مشکل  آسیب دیده های آسیب دیدگان  بازار دریغ نمی کند و رایزنی های با مقامات مربوطه انجام  می دهد وتمام تلاشش را در این راه به کار می برد.وی علت حادثه را مبتنی بر اعلام نظر دقیق و کارشناسی پس از انجام بررسی‌های لازم توسط آتش‌نشانی ذکر کرد و ادامه داد:  هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت وارد شده صورت نگرفته است.


گفتنی است، بازار بین‌المللی پردیس یک واقع در مروارید خلیج‌فارس، بین خیابان فردوسی و بلوار رازی قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها