توله خرس سیاه آسیایی در پارک طبیعت بندرعباس خفه شد



معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: یک قلاده توله خرس سیاه آسیایی به دلیل سهل انگاری کارگران پارک طبیعت بندرعباس (باغ پرندگان) تلف شد.

به گزارش صبح ساحل، میثم قاسمی صبح امروز(۲۱ مردادماه) در جمع خبرنگاران، گفت: توله خرس سیاه آسیایی با نام کاریزا ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۷ در شهرستان رودان پیدا شد و برای نگهداری در اختیار مجموعه پارک طبیعت بندرعباس (باغ پرندگان) قرار گرفت. وی بیان کرد: این توله خرس طی دو سال گذشته با تغذیه مناسب رشد بسیار خوبی داشت ولی متاسفانه به دلیل یک سهل انگاری تلف شد. وی در خصوص علت حادثه خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان پارک طبیعت بندرعباس، طناب استفاده شده برای درب دوم قفس به دور گردن توله خرس پیچیده و با توجه به اینکه هیچ کارگری هم در زمان حادثه در محل حضور نداشته، توله خرس به دلیل خفگی تلف شده است.

شهرستان رودان در استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های این گونه ارزشمند در کشور است. در چند سال اخیر تعداد مشاهدات مستقیم، دیده شدن نمایه‌هایی مانند رد پا و مدفوع و گزارش‌های مردمی از خرس سیاه آسیایی و پلنگ در شهرستان افزایش مستمری داشته‌است. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد این امر بیش از آن که حاصل افزایش تعارض میان انسان و این دو جانور ارزشمند باشد، نتیجه افزایش جمعیت به علت بهبود شرایط زیستی آن‌ها است.

«عکس تزیینی است»

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها